reklama

Deaktivácia alebo keď sa operátor vysmieva verným zákazníkom

„Tento rok sa v Orangei nesie v znamení príjemných prekvapení pre stálych zákazníkov. Tak znie úplne prvá veta na webe tohto oranžového operátora v sekcii Orange svojim. Som nepriamym verným zákazníkom tejto firmy už vyše 6 rokov (nepriamym preto, lebo paušál je písaný na mamu, avšak využívam a platím si ho výhradne sám) a operátor nanešťastie svoj sľub na stránke naplnil. A keby len raz, jemu sa to podarilo hneď niekoľkokrát, škoda len, že radšej nebol ticho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)

Všetko sa to začalo mojim júnovým výletom za krásami Prahy, aktivoval som si skvelý Dovolenkový roaming, veď mi predsa budú volať kamaráti, rodina a kolegovia z práce, tak prečo nevyužiť túto peknú ponuku. To som však netušil, že už po prvých 4 hodinách strávených v Prahe prídem o mobil. Moja hlúposť... Naivne som teda obvolal dopravný podnik, zdržal jeden spoj, presnoril polku zoo a po hodine som sa smutný vrátil na izbu po záložný telefón s predplatenou kartou, z ktorého som zavolal domov a vybavil zablokovanie karty. Až po 2 dňoch mi trklo... zabudol som zrušiť ten roaming... tak rýchlo volám opäť domov, aby som neprešvihol začiatok nového fakturačného obdobia. O 5 minút mi zvoní telefón a mama oznamuje, že milá pani na linke 905 mi Dovolenkový roaming zrušila. Všetko bolo teda vybavené a tak som si teda šiel užívať zvyšok výletu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dni ubiehali,vybavili sme náhradnú sim kartu, prebral som k životu starší Siemens a napäto som čakal na faktúru, či ma nebude čakať nepríjemné prekvapenie. A bohužiaľ čakalo ma. Nebol to však trojciferný účet za hovory v roamingu, ale riadok v Kontrole spotreby, ktorý sa pýšil menom Dovolenkový roaming. Veď sme ho dali deaktivovať a tieto minúty tam už nemajú čo hľadať, nie? Tak nasledoval ďalší hovor na linku 905. Ďalšia milá pani nám po chvíli oznámila, že služba je predsa stále aktivovaná!!! Pani teda dostala informáciu, že deaktivovaná už ale dávno mala byť jej kolegyňou. Službu nám teda dala deaktivovať a zároveň vec posunula na reklamáciu. Okej, chybičky sa stávajú, spravia dobropis a bude...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Omyl... O pár dní prišla SMS s obsahom, že reklamácií nemožno vyhovieť nakoľko nebol nájdený záznam o hovore na linku 905. Nahnevaní sme sa teda 16.7. vybrali do Auparku s tým, že takto to predsa nejde. Mimochodom vedeli ste, že ak si na paneli zvolíte možnosť Reklamácie, nechajú vás za odmenu 30 minút sedieť, zatiaľ čo neskorším zákazníkom odovzdávajú telefóny? Ale späť k príbehu. Nakoniec sme sa na radu teda dostali a patrične nahnevaní na hlúpy systém predstúpili pred 2 predajcov a zase im od začiatku vysvetlili, čo chceme. Prehrabali sa v systéme a opäť nám povedali to isté, čo pani z 905ky, a že s tým nemôžu urobiť nič iné ako nás nechať spísať písomnú reklamáciu a že oni potom znovu preskúmajú záznamy hovorov. Áno, dobre čítate, urobia presne to isté, čo už raz urobili, aby mohli opäť zamietnuť reklamáciu! Čo na tom, že som za ten mesiac z roamingu nepretelefonoval ani sekundu, čo na tom, že som za ten mesiac preukázateľne neopustil nielen územie SR, pokrytie Orange ale dokonca ani hranice Bratislavy!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak a dosť, oni ma budú okrádať a ešte si zo mňa robia blázna. Kým mama spisovala reklamáciu, zamestnal som predajcov rušením nepotrebného čísla z akcie Paušál 0Sk a vzápätí sa spýtal na viazanosť môjho čísla. Prišla nacvičená formulka o blížiacom konci a možnosti výberu nového telefónu, ktorú však nestihli dopovedať, nakoľko som ich prerušil informáciou, že za takýchto podmienok odmietam byť ich klientom a chcem od nich odísť. Tajne som možno dúfal v nejakú retenčnú ponuku, namiesto toho prišla sprcha v podaní informácie, že pre zachovanie čísla prechodom na primu zaplatím vyše 600 Sk. To neprichádzalo do úvahy, takže som dal číslo zrušiť úplne. Aby ukázali, že Orange sa o verných naozaj skvele stará, na záver sa rozlúčili s ponukou na nevýhodný internet a televíziu a nemiestnymi poznámkami smerom k môjmu poskytovateľovi internetu. Rozzúrení sme teda okamžite prešli o pár dverí ďalej a previedli moju záložnú predplatenku na konkurenčný bezkonkurenčný paušál. O pár dní zazvonil telefonát a opäť nám povedali, že záznam nenašli, na otázku, či si máme začať nahrávať ich neschopných pracovníkov a starať sa o ich informačný systém, už odpoveď nedorazila. Aby sa neopakovali málo, na druhý deň prišlo to isté aj poštou a tým som vec považoval za skončenú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalší omyl...

Je štvrtok 4.9.2008 a ja beriem do rúk telefón s Orange simkou, aby som ju vytiahol a založil do šuflíka, včera malo dôjsť k ukončeniu zmluvy o pripojení. Neveriacky však hľadím na telefón, ktorý je stále prihlásený do siete Orange! Až po 3 reštartoch telefónu mi to dôjde - tá zmluva stále nie je ukončená a mne o týždeň príde faktúra na mesačný paušál, o ktorý som nikoho nežiadal!!! Dal som systému ešte deň a v piatok sme už s mamou opäť sedeli, tentoraz na pobočke na Nám. SNP. Po polhodine čakania (podotýkam že sme boli tretí v rade) sme to vzdali a ja som cestou do práce volal opäť 905ku. Tentoraz sa ozval nejaký pán a oznámil mi, že v ich systéme nič také ako zrušenie zmluvy nie je (kto ten systém preboha programoval?), ale že možno je to chyba a skúsi sa popýtať a že mi zavolá nazad (nezabudol sa samozrejme spýtať, kam mi má zavolať, tak dostal odpoveď, že kým mi nezrušia číslo, tak to snáď vie aj sám). Pán sa ozval behom 10tich minút, že to nemajú nikde nafaxované, čo ma však nemá čo zaujímať, tak som mu poskytol meno človeka, kto tú žiadosť vybavoval a on zisťoval ďalej.

O ďalších 10 minút mi opäť zvoní telefón a pán ma informuje, že tú žiadosť na pobočke v origináli nemajú, predajca podal výpoveď a že to je možno jeho osobná pomsta (naozaj skvelý image firmy). Na jeho radu sme teda s mamou a s kópiou kópie strateného originálu vyrazili na pobočku. Vybrali sme si tu v OD Danubia v Petržalke. Tá v Auparku bola predsa v rekonštrukcii a v tej malej nikdy veľa ľudí nebýva a chceli sme rovno nakúpiť potraviny na víkend. Tentoraz sme teda boli prví na rade a čakali už iba 15 minút... Sadli sme si do kresiel a mladému predajcovi som podhodil tú kópiu kópie s tým, že chceme vysvetlenie. A on ho naozaj podal...

„Ale veď toto ste vybavovali v Auparku, to musíte ísť tam. My tu s tým nič nezmôžeme!" Tak nejako znela jeho odpoveď, na ktorú mu pritakala i jeho jediná kolegyňa na pobočke. Vytreštili sme na neho oči a spustili paľbu otázok... Dozvedeli sme sa napríklad, že nie je Orange ako Orange, že predajňa v Auparku bola práve v ten deň opäť otvorená, že osobne tam ráno boli odniesť nazad zmluvy a že my platiaci zákazníci unavení po celom dni máme cestovať za správnym predajcom. Profesionálni predajcovia boli teda vycvičený v drzosti a preto som prešiel do útoku. Otázkami, či nám bude preplatený taxík a odškodné za stratený čas, či v Orange a.s. neexistuje jediné auto alebo či predajcovia nemajú nohy a lístok na autobus, aby sa dostavili oni za klientom, prípadne ako by táto skvelá spoločnosť postupovala, keby bola pobočka zavretá vyše mesiaca, a či snáď nemáme ísť rovno za generálnym riaditeľom sme už prešli do frontálneho útoku a prestalo nás trápiť, či to počuje celá predajňa alebo aj tie okolité.

Drzosť a arogancia predajcov pri našom pokuse uľahčiť firme problémy a urýchliť vybavenie problému k spokojnosti oboch strán nepoznala hraníc a len nás utvrdila v tom, že tento operátor si už zákazníka necení a nezáleží mu na ňom. Keď predajca pochopil, že my ako klienti odmietame skákať ako si oni pískajú a z miesta sa nepohneme, zavolal do Auparku a zrazu sa to už všetko dalo riešiť aj na mieste. Nešlo to hneď? To naozaj treba zákazníka rozčúliť? A tak sme teda podali druhú žiadosť o ukončenie zmluvy o pripojení a zároveň podali reklamáciu, v ktorej požadujeme vrátiť, čo nám bolo v týchto dňoch neprávom naúčtované a čo považujem za nezákonné obohatenie sa.

Tu sa príbeh zatiaľ končí, avšak len zatiaľ. Či to bude i definitívny koniec, alebo príde na rad podnet na TÚ SR, SOI či prípadná žaloba, to sa uvidí. V každom prípade Orange stratil (či v blízkej budúcnosti stratí) 3 verných a pravidelne platiacich klientov a v mojich očiach aj veľmi dobrú povesť, ktorú si budoval dlhé roky. Orange, ďakujem za takéto skvelé benefity pre nás - vašich verných. Vaše služby si viac už neprosím, nechcem ich, neverím im...

Na záver jedna rada pre ostatných:

Začnite si nahrávať hovory s operátormi, trvajte si na svojom a ak niečo deaktivujete, overte si aspoň niekoľkokrát, či sa tak naozaj stalo. Ak niečo reklamujete či deaktivujete na pobočke, nemusí to znamenať, že sa tak aj naozaj stane.

Autor: Filip Vojtko

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu