reklama

Polícia vyviedla z vlaku českého občana s platným lístkom. Proč?

Vlak Avala Praha – Beograd přijel 8. dubna 2012 do Brna o 35 minut později. To mi nevadilo, věděl jsem, že to v Budapešti doženeme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (257)

Ve vlaku jsem si otevřel knihu Země Lhostejnost a hltal každičkou famózní Krylovu stránku. Ani sem se nenadál a byli jsme na Slovensku. Přistoupil ke mně průvodčí a požádal mě o jízdenku. Ukázal jsem mu svoji elektronickou jízdenku vytištěnou na papíře A4, ještě v deskách. Průvodčí mi oznámil, že je neplatná, neboť není oražena českým průvodčím. Odpověděl jsem mu, že je vydaná na konkrétní tento vlak, tento den, na moje jméno a ukázal jsem mu průkaz totožnosti. Průvodčí mi odpověděl, že je neplatná, neboť není oražena českým průvodčím. Vysvětlil jsem mu, že český průvodčí mě nenavštívil a já ho nikde nezahlédl. Průvodčí mi oznámil, že jsem ho měl aktivně vyhledat a žádal po mně zakoupení nové jízdenky. Snažil jsem se mu vysvětlit, že mám u sebe jen české peníze, pár forintů, srbské dináry, kreditní kartu a zaplacenou jízdenku. Oznámil mi, že si mám v nejbližší stanici vystoupit. Já mu oznámil, že si nevystoupím, že mám platnou jízdenku. Prý jestli nevystoupím, nechá mě vyvést policií. Nevystoupil jsem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Policie zprvu nechápala, proč mě má vyvést, když držím v ruce jízdenku na mé jméno, ale průvodčí ji to vysvětlil. Ještě jsem se já snažil vysvětlit, že je to poslední a jediný vlak do Bělehradu a že jsem si jízdenku zaplatil, ale… Země Lhostejnost. Vyvedli mě jak uličníka.

Vlastně jsem šel dobrovolně, neboť na mě chtěli hodit zpoždění, jestli okamžitě nevystoupím. Stanice Nové Zámky. Policie mi oznámila, že mohu jít k bankomatu a koupit si nový lístek. A jako kam, když mi odjel poslední vlak? Žádal jsem potvrzení po policii, že mě vyvedla z vlaku. Oznámili mi, že jsem vyveden nebyl, protože nebylo použito donucovacích prostředků. Země Lhostejnost.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na číslo českých drah jsem se nedovolal. Z Nových Zámků do Bělehradu jsem ten den jel stopem, s mezinárodní jízdenkou v kapse, prý neplatnou, ač zaplacenou.

Co je to za stát, který v byrokratické mašinerii drtí slušné občany? Co je to za průvodčího, který si léčí své komplexy na cestujících a proč ho Slovenské dráhy vůbec zaměstnávají? Co je to za policii, která má chránit občana? Co je to za mezinárodní jízdenku, která nutí občana běhat po vlaku a prosit u veřejných záchodků českého průvodčího o oražení? V jaké zemi to žijeme? Země Lhostejnost.

Autor: Ing. David Bohatý

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  66x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu