reklama

Myslela som si, že bez neho som nula, ale som jednotka

Žijeme v dobe výpočtovej techniky. Je to fenomenálna doba... a doba protipólov. Čím viac výpočtovej techniky okolo seba máme, tým viac nám robia výpočty problémy. Svetu vládnu jednotky a/alebo aj nuly. Je úžasné, čo všetko dokážu. S nemým pohľadom a otvorenými ústami sledujeme ich úspechy. Všetko robia rýchlo a efektívne. Jednotky a nuly, len jednotky a nuly... Bez problémov nahrádzajú ľudský mozog, oveľa zložitejší, prepracovanejší, no kapacitne obmedzený, s pamäťou, ktorá zabúda a rozumom, ktorý raz riadi "logika", inokedy panika... Ťažkou a strastiplnou cestou to jednotky a nuly dotiahli až na vrchol sveta a odtiaľ ovplyvňujú naše životy. Už nie my ich. Už oni nás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak sa stalo, že na stole leží môj kamoš, súčasť môjho života, pánko, vďaka ktorému som schopná napríklad zvládať požiadavky školy.

Mám inteligentný počítač, páčime sa sebe navzájom. Sme prepojení. Prejavuje sa to predovšetkým tým, že nik iný s ním nevie pracovať, resp. môj počítač nechce spolupracovať s nikým iným okrem mňa.

Sadli sme si hneď na začiatku už v NAY elektrodome. Hlavne cenovo. On ponúkal, čo mohol, ja som dala, čo som mala...

Je ako ja - raz jednotka, raz nula. Keď nevládzem, nepracujem. On tiež. Mám dojem, že sa to naučil odo mňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hry hráme s napätím. VŽDY! Keď som v najnapínavejšom leveli, môj počítač to od samého napätia vypne. Nikdy som nedošla do konca. Počítač sa na to nemôže pozerať... je to príliš "na nervy".

Školu zvládame spoločne. Ťaháme do noci, makáme obaja... Priznávam, boli chvíle, kedy som sa takmer psychicky zrútila. Pri písaní bakalárky, napríklad. No nemohla som to dať najavo, musela som kriesiť môj počítač, ktorý nevydržal časový nátlak a dva týždne pred jej odovzdaním sa operačne zrútil. Vtedy sme boli obaja nuly. Našťastie ho páni majstri, ktorí na rozdiel od nás nuly určite neboli a jednotky mali na vysvedčeniach od hora až dole, dali dokopy. Dostal sa z toho. Ja tiež. Zvládli sme to zase spolu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz sme mali pred sebou ďalší medzník. Čakalo nás odovzdanie diplomovky. Môj drahý počítač si ale spomenul, aké hrozné časy písania to sú, keď sa odovzdáva záverečná práca, preto v nedeľu povedal DOSŤ! Nie nahlas. V tichosti a potajomky, tak, aby som nič netušila a hlavne, aby som nič nepočula. Vedel totiž, že by som mala námietky.

Možno si chcel len na chvíľu oddýchnuť, no zmohla hu únava. Chcel byť jednotka... no ja som bez neho nula.

Teraz píšem diplomovku na iných počítačoch. Ani jeden nie je môj, ani s jedným nám to neklape, ale tak to v živote chodí, viac času trávime s tými, s ktorými nechceme a tí, ktorí sú nám blízky miznú a prichádzajú za nevyjasnených okolností práve vtedy, keď to najmenej čakáme. Možno to je tak práve preto, aby sme si uvedomili, že navždy nemáme nikoho... aspoň zatiaľ nie. Iba sa o to pokúšame, ale aj tak je to vždy len na dobu neurčitú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kamoš teraz dostane odbornú pomoc. A aj keď diplomovku budem musieť odovzdať bez jeho pomoci a podpory, prišla som na to, že to zvládnem. Predsa len nie som nula. Som jednotka.

Vďaka, počítač môj, že som si mohla uvedomiť, že aj keď si môj, nie si jediný na svete...

...a si len počítač.

Mária (Eja) Ščigulinská

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  66x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu