reklama

Ako okradnúť okradnutého alebo Pomaranče v útoku

Ja, Henrich Krč, týmto čestne prehlasujem nasledovné: Dňa 5. marca som sa stal obeťou na Slovensku tak častého a obľúbeného športu - krádeže. Z uzatvorenej skrinky na plavárni na Pasienkoch v Bratislave, po prekonaní dvoch zámkov mi bol odcudzený telefón, peňaženka, doklady - občiansky preukaz, vodičský preukaz, AISE karta (na vstup na internát - som teda študent), kreditná karta, lístky na koncert.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (113)

Okamžite som volal s matkou z kamarátovho telefónu a zablokovali sme telefón a kreditku. Volal som policajnú hliadku, aby sa krádež zdokumentovala, lebo som sa obával zneužitia odcudzených dokladov.

Všetko bolo zdokumentované, zaprotokolované a život sa s malými problémami spôsobenými krádežou, pohol ďalej. (O tom, aké peripetie som zažil s obnovením prístupu na svoj účet sa zmieňovať nebudem. Rovnako sa nebudem zamýšľať nad zodpovednosťou plavárne, z priestorov ktorej mi boli odcudzené veci počas môjho tréningu.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja obava zo zneužitia dokladov sa čoskoro potvrdila. Dňa 26.3.2013 mi bola na adresu domov doručená faktúra vo výške 319,12 eura.

Z faktúry vysvitlo, že počas môjho podávania vysvetlenia a zahájenia vyšetrovania v priestoroch plavárne, o pár metrov ďalej, v Polus City Center, darebáci predložili moje doklady a uzatvorili zmluvu s oranžovým operátorom. Ak by si pracovník tohto operátora hľadel svojej práce, dvihol by oči od dokladov na predkladateľa a v prípade, že by to nebol kamarát, postupoval normálne (verím že to majú aj v interných smerniciach), mohol byť prípad do 20 minút uzatvorený.

Nuž ale na Slovensku to tak nefunguje. Takže darebák mal telefón, mal novú sim-kartu, operátor mal novú „ovečku" a všetci boli spokojní. Ja som obdržal faktúru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Znova som musel podať trestné oznámenie za zneužitie dokladov a na pokyn operátora som sa vybral do pobočky v mieste bydliska, aby som odovzdal zápisnicu z polície a podpísal čestné vyhlásenie, že som si žiadnu službu neaktivoval. To sa udialo ešte 27.3.2013.

Následne mi prišla ďalšia faktúra vo výške 7,96 eura, ale po konzultáciach s callcentrom i na miestnej pobočke som bol uistený, že nič sa nedeje. Ide len o dobeh účtovného obdobia do dňa, kedy bolo doručené trestné oznámenie o zneužití mojich osobných dokladov. I keď prišla I. upomienka, následne II. upomienka, operátori na zákazníckej linke ma vždy uistili, že všetko majú zdokumentované, nič im z mojej strany nechýba, chce to len čas, lebo SYSTÉM automaticky generuje faktúry a chvíľu to potrvá, aby sa to na fakturačnom vystornovalo a bude po mojom probléme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzitým v mesiaci máj polícia zrejme pod dojmom mesiaca lásky prerušila vyšetrovanie s odôvodnením, že „sa nepodarilo zistiť skutočnosti oprávňujúce vykonať trestné stíhanie voči určitej osobe", ergo - uzatvorila prípad s tým, že páchateľ je neznámy.

I začali prázdniny, ja som si odcestoval a tu - kde sa vzal, tu sa vzal - pozdrav zo spoločnosti EOS KSI Slovensko a ich POKUS O POKONÁVKU.

Vysvitlo, že oni evidujú pohľadávku „pozostávajúcu z neuhradených faktúr za poskytnuté elektronické komunikačné služby, zmluvnej pokuty a z poplatku za mimosúdne vymáhanie v celkovej výške 804,08 eura", ktorú mám uhradiť najneskôr do 25.7.2013. Keďže som mimo územia Slovenska, všetko riešila mamička.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pani z EOS KSI jej povedala, že z pomarančov nedostali žiadne podklady o krádeži a keby aj - aj tak máme smolu, ak to polícia uzatvorila tak, že páchateľ je neznámy.

Zatiaľ callcentrum preveruje, prečo sa to dostalo až na právne oddelenie pomarančov a prečo to SYSTÉM nevystornoval? On, nech je to ktokoľvek, na svojom pc vidí celý priebeh.

Pani z EOS KSI žiada moje ďalšie Čestné prehlásenie - čo týmto činím. Iná pani z EOS KSI žiada všetky podklady, ktoré pomaranč eviduje v SYSTÉME, odo mňa (dobrá mamička to preposlala).

Pán z callcentra má tri dni čas na vyrozumenie, ako celá záležitosť vlastne vznikla. Zdá sa, že tri dni sú málo. Už prešlo dní päť!

A ostalo CICHO, ako hovoril môj nebohý dedo.Tak som zvedavý a čakám. Čo bude ďalej?

Čoskoro prejde aj 25. júl, ja budem stále v zahraničí a čo sa stane?
Dostane niekto v EOS KSI rozum?
Či nebodaj dostanú pomaranče SYSTÉM pod kontrolu?

Alebo mi nejaký pán exekútor mrštným pohybom svojej pravice zablokuje môj účet a ja ostanem v zahraničí bez prostriedkov?

Naozaj chcú všetci títo roztomilí ľudkovia okradnúť okradnutého ešte raz? To sme v rámci našej vždy mladej a neskúsenej res publica naozaj takto nastavili vzorce jednania? Zvlášť s našou mládežou, ku ktorej sa hlásim a ktorá má byť držiteľkou rána?

No, veď sa iste dočkám. A iste dám aj vedieť, ako to dopadlo.

autor: Henrich Krč

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu