Ako Baumax obťažuje zákazníkov a strápňuje predavačov

Autor: Prvý pokus | 16.9.2013 o 15:15 | Karma článku: 13,95 | Prečítané:  29775x

Myslím si, že Baumax obťažuje zákazníkov, a ja neviem prísť na to, čo s toho má. Nemám pocit, že "kartové hry" Baumaxu majú zmysel pre zákazníka. Asi opäť výplod aktívneho a neschopného manažéra, ktorý nemá obdobu.

Po dlhej dobe som si to namieril do BAUMAXu v Žiline. Boli časy, keď som tam nakupoval často, ale odkedy nemám záhradu, tak potrebujem máločo.

Prešiel som si predajňu a nakoniec som predsa len našiel, čo som hľadal. Tesnenie za 1,6 €. Hurá. Síce dvakrát drahšie ako v špecializovanom obchode v centre mesta, ale čas je drahší. Keď mi predavač tesnenie (mimochodom veľmi ochotne) našiel, vybral som sa ku pokladni. Vtom ma predavač ešte raz oslovil s tým, že ak som bol s obsluhou spokojný, nech odovzdám pri platení kartičku. Podal mi ju do ruky a usmial sa. Kartičku som odovzdal a ani som nad tým nepremýšľal.

Dnes som bol opäť v BAUMAXe . Opäť som pri nákupe dostal kartičku. A nie raz, nakoľko som nakupoval na troch oddeleniach. Pri pokladni som však mohol dať iba jednu.

Natíska sa otázka, ktorú ? Najspokojnejší som bol predavačkou na oddelení, kde som kúpil vec za 6,5 € a na oddelení, kde som nechal 400 € bol predavač, povedzme chladný. Neviem, čo chce týmto manažment BAUMAXu dosiahnuť, ale logiku to nedáva. Netuším, čo z týchto kartových hier vyplýva pre predavačov, ich manažérov a BAUMAX samotný, ale jedno je isté.

Zákazníkov obťažujú.

Ak budem spokojný s predavačom, napíšem spoločnosti email, ako som to už neraz urobil.  Ak budem spokojný s BAUMAXom, určite prídem opäť a to je hlavné pre obchodníka. Ak budem nespokojný, kartičku neodovzdám a už do BAUMAXu neprídem. Ale vynucovať si odovzdávanie kartičiek je nápad dosť infantilný a vzhľadom na rozdiel v cenách na tom ktorom oddelení je z hľadiska akéhosi  ekonomického  sledovania práce predavačov úplne " mimo misu".

Ako som sa dozvedel, odovzdávanie týchto obťažujúcich kartičiek majú dokonca povinné! Neviem, predavač vás má kvalitne a s úsmevom obslúžiť, a nie na pokyn z kancelárie otravovať s kartičkou a v prípade niekoľkých predavačov Vás uvádzať do pomykova, kto bol najlepší. Myslím, že získavanie týchto informácií o personále existujú agentúry, ktoré to zistia (mystery shhopping). To by však BAUMAX musel zaplatiť. Takže radšej bude otravovať zákazníka.

Áno, môžeme tie "kartové hry" ignorovať, ale ako som počul, odnesie si to predavač. A to by ma mrzelo.

autor: Ján Kover

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?