reklama

Čo mi môj tato nepovedal o živote v cudzom svete

Mám dočista vypraté ponožky, ale aj tak sa mi zdá, že cítim na nohách kamienky. Mám čerstvo umyté vlasy, ale aj tak mám pocit, že páchnu smogom. Mám vydepilované nohy, lenže necítim svoju kožu, iba opuch a bolesť. Spravila som všetko, čo odo mňa svet chcel, lenže niečo zostalo visieť medzi ním a mnou ako naostrená čepeľ pripravená rozseknúť lano, na ktorom visím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V cudzom svete sa človek cíti viac samým sebou. Nie je to tým, ako chodí, čo si oblieka a ktoré potraviny najčastejšie nakupuje. Je to obrovským univerzom anonymity, ktorá sa hrá s ľudským osudom v každom veľkom meste. Obhajoba vlastnej duše začína každý deň presne tam, kde končí anonymita mesta a nastáva otvorenosť pre nové väzby.

Cudzinci sa stretajú s hranicami svojho sveta a je len na nás, kedy a ako ich preskočíme. Vraví sa, že svet je malý, ale ja nesúhlasím. Môj svet je taký veľký, aký si ho urobím. Každý jeden deň zápasím s vlastnou prirodzenosťou, ktorá ma v cudzom meste núti obaliť sa balastom smútku z nepoznaného, schúliť sa do trubičky vlastných predstáv a zo strachu pred novým, nedovoliť ničomu, aby si to ku mne našlo cestu. Strach zo znetvorenia starostlivo vybudovaného bezpečného ticha vlastnej príslušnosti k inému národu je veľmi silný, lenže aj tak... mal by byť rozbitý. Nie kvôli zmenám, ale kvôli rastu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cudzinci v mojom meste iba zriedkakedy povedia Nie vlastnému pokušeniu zakukliť sa vo vlastnom jazyku. Rovnako zriedkavo povedia Nie zlým pracovným podmienkam a prijímajú to, o čo by inak nezavadili. Cítia sa lepšie pri predstavách na domov, na koniec emigrácie, na koniec tohto života a začiatok toho čo nastane Potom.

Potom je zázračné slovo, ktoré treba zázračne rýchlo vypudiť z myšlienok. Ide to iba veľmi pomaly. Moje sny sa vo veľkom malom meste na dedine sveta ocitli vo vreci na recyklovanie odpadu. Lenže dnes, pri pohľade na kolegyne z Litvy, ktoré sa neboja povedať áno hoci aj telesným trestom, hovorím DOSŤ a obsah vreca mám vysypaný na posteli. Vyberám z neho všetky plasty a oddeľujem špinu a čierny odpad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hádajte, čo spravím s tým, čo ostane? Vyrobím z toho realitu, kvôli ktorej budem žiť v hocijakom meste na zemi, v hocijakej krajine a v hocijakom čase, pretože na mieste a čase záleží len málo.

Pozdravujem krajanov domov a želám všetkým, aby v tento výnimočný deň otvorili vrecia s odpadom a sny, ktoré ešte neprišli k skaze, ale boli vyhodené do koša, opäť uzreli svetlo sveta a zmenili sa v niečo úžasné.

P.S. Môj tato krátko emigroval do Talianska, kde sa priučil výrobe olivového oleja. Po návrate domov otvoril vlastný biznis.

autorka: Tina Trnikova

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu