reklama

Česká dvojka je pre mňa televízna jednotka

Hovorí sa, že televízia nám čiastočne, možno pre niekoho a niekomu úplne, vymýva mozog. Ak si predstavím, že čas strávený pred tou „zázračnou bedňou" by som venovala iba istým komerčným televíziám, asi by ma to vymytie neminulo. Takmer isto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Našťastie tu ale máme zopár múdrych hláv, a nie je náhoda, že sú z Českej republiky (skoro ako tá veta z Pelíšok, však?), ktoré mi už niekoľko rokov ponúkajú tak kvalitný program, že niet voľnej chvíle vyhradenej leňošeniu pri televízii, keď si s nadšením neprezerám denný archív s pocitom, čo si skôr pozriem. Možno to bude znieť príliš pateticky, ale s odstupom času som dospela k presvedčeniu, že ma „česká dvojka" naozaj vychováva. Netvrdím, že som nejaký nevychovanec, ani to, že by ma rodičia zanedbali, ale v mojom prípade to cítim tak, že aj v dospelom veku je človek stále ohybný, podľa porekadla Ohýbaj ma mamko...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napríklad taký program Etiketa s Ladislavom Špačkom. Vynikajúco zladená relácia ako sa správne chovať v spoločnosti. Spôsob, akým je táto „desaťminútovka" vedená, je tak výnimočný, že každou novou časťou sa cítim slušnejšie.

Kamera na cestách - tak tento program ma núti snívať o cestovaní. V spojení s kvalitným komentárom sa cítim, ako keby som tie cesty absolvovala s nimi. Alebo návrat do minulosti nie tak dávno minulej. Československý týždenník..., ak to niekedy s obdivom ľudia sledovali v kinách, tak presne takto to dnes sledujem ja.

História prvej a druhej svetovej vojny, dokumenty z čias vojny studenej, vynálezy a ich pôvod, stavby sveta, ľudské telo a svet zvierat. To je len malé zhrnutie, čo všetko mi program českej dvojky ponúka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žiadne vymývanie mozgu teda nenastáva, práve naopak. Česká dvojka je jasným príkladom toho, ako môže byť televízia prospešná. V čase spoločenskej krízy, kde rôzne vášne vyvoláva veľakrát práve nevhodne zvolený program, na ktorý sa práve pozeráme, je sledovanie tejto televízie ideálnou možnosťou, ako sa aspoň na chvíľu vrátiť do človečiny. Dáva nám možnosť vidieť fakty minulosti a dneška tak, že máme chuť sa z nich poučiť. Preto sledovanie druhého kanála českej verejnoprávnej televízie vrelo odporúčam a nehanbím sa priznať, že tlačidlá na diaľkovom ovládači, pod ktorými mám komerčné televízie, ostávajú naďalej zapadnuté prachom. A myslím, že ešte veľmi, veľmi dlho...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

autorka: Viktória Piskaiová

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  66x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu