Zvláštne problémy Poštovej banky – strata elektronických záznamov?

Autor: Prvý pokus | 9.3.2014 o 18:30 | Karma článku: 12,16 | Prečítané:  2420x

Rozhodne nepatrím medzi pravidelných prispievateľov blogových stránok - ale tentoraz mi nedá, aby som sa nepodelila o svoju nedávnu negatívnu skúsenosť s praktikami Poštovej banky, ktorej som zatiaľ napriek tomu stále klientom... Zatiaľ...

Nedávno som totiž obdržala doporučený list od spoločnosti Invest kapital a.s., že mám urýchlene uhradiť dlžnú sumu spojenú s likvidáciu môjho už dávno nepoužívaného účtu založeného pred mnohými rokmi v Poštovej banke, inak postúpia túto pohľadávku exekútorovi. Na tom by nebolo nič čudné - veď každému sa občas stane, že zabudne na záležitosti, ktoré sa odohrali v minulosti a roky s nimi neprišiel do styku. Avšak toto nebol môj prípad...

Bola a som si istá, že požadovanú sumu som zaplatila v konkrétnej pobočke Poštovej banky v deň, kedy som sa tam prišla informovať a následne založiť tzv. neviazaný termínovaný vklad. Vtedy pracovníčka banky zistila, že kedysi dávno som si u nich na inej pobočke založila účet, ktorý som prestala používať a teda bolo nutné zaplatiť sumu spojenú s jeho likvidáciou.

Z dôvodu, že som si chcela založiť v tejto banke spomínaný neviazaný termínovaný vklad (NTV), bolo nevyhnutné doplatiť uvedenú dlžnú sumu - inak by jeho založenie technicky nebolo vôbec možné - nakoľko podľa pravidiel Poštovej banky bez úhrady akýchkoľvek pohľadávok voči nej nie je možné zakladať ďalšie účty. Takže uvedenú sumu som samozrejme zaplatila a následne potom si založila NTV. Preto ma nedávne zaslanie výhražného listu veľmi prekvapilo.

V svojej pobočke banky som následne konzultovala celú záležitosť s pracovníčkou, ktorá uznala, že podľa všetkého daná suma musela byť zaplatená - inak by som tam nemohla doteraz mať NTV, ale keďže to uznala len ústne - poradila mi, aby som napísala reklamáciu na príslušné oddelenie banky, čo som aj na  mieste urobila. Aké bolo však moje prekvapenie, keď mi došiel opäť doporučený list - tentoraz z Poštovej banky, v ktorom mi oznámili, že moju reklamáciu neuznávajú, lebo doslova „neevidujú úhradu spomínanej sumy"...

Takže týmto Poštová banka priznala, že buď nie je ochotná uznať to, čo bolo evidentne už raz zaplatené, alebo v tom horšom prípade, že má problém vo svojich elektronických záznamoch, z ktorých sa „len tak akosi vytratila moja platba"? Každopádne je to veľmi negatívny obraz vo vzťahu ku klientom, ktorí si nemôžu byť istí, či sa po vložení peňazí do Poštovej banky nestane to, že táto banka jednoducho „nebude evidovať ich peniaze" - z dôvodov len jej známych...

autorka: Dana Baleková

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?