Prvý problém nastal, keď som o samotný prenos chcel požiadať cez internet.
Totiž asi v decembri 2013 som sa rozhodol prejsť na paušál od Orangeu, keďže som si to však po čase rozmyslel, avšak paušál „bol už na ceste“ ku mne, operátor na Orange linke mi povedal, že objednávku stornujem tak, že ju od kuriéra neprevezmem.
Pri prenose čísla na Funfón cez internet začala vyskakovať chyba. To isté sa dialo aj na predajni. Vysvitlo, že tá objednávka z decembra 2013 ostala „visieť“ v systéme a číslo bolo ako keby celý čas prenášané. Problém sa vyriešil a konečne som si mohol číslo preniesť. Problémy sa však neskončili...
Hneď druhý problém nastal, keď mi bolo SMSkou oznámené, že moje číslo bolo prenesené... avšak vôbec mi nefungoval internet. Rozhodol som sa tento problém riešiť cez online chat na stránke funfónu. Odtiaľ ma poslali na Orange „Expert“ linku spoplatnenú 60 centami za minútu. Prvý operátor mi povedal, že nefunkčný internet je spôsobený aktivovaným roamingom, čomu som veľmi neveril, ale OK, vyskúšal som to. Samozrejme, nemalo to s tým žiaden súvis. Opäť som volal na linku, druhý operátor mi povedal, že sa na to pozrie a ozve sa mi. Keďže sa do večera neozval, volal som ja opäť na Expert linku a tretí pracovník mi povedal, že s mojím problémom mám ísť na predajňu. Tomu hovorím Expert linka. Nehovoriac o tom, že vďaka spoplatneniu 0,60€/min. som za všetky tri hovory minul asi 6€.
Pracovníčka na predajni najprv na mňa čudne pozerala, že prečo ma „experti“ poslali na predajňu, ale nakoniec po posúdení situácie napísala správu technikom.
Po pár dňoch sa situácia vyriešila, internet začal fungovať, ale áno, ďalší problém – za internet mi začali sťahovať 0,40 centov, pričom ako zákazník, ktorý si prenáša na Funfón číslo, som ho mal mať na pol roka zadarmo. Opäť volanie, tentoraz na Orange linku a opäť čakanie na vyriešenie problému. Dňom 1. 5. 2014 mi bol konečne aktivovaný benefit internet na pol roka zadarmo, dokonca mi vrátili kredit vo výške 1,60€ avšak... áno, ďalší problém.
Na internete sa mi dá surfovať asi len 0,15 Mbit/s rýchlosťou, čiže úplne nepoužiteľnou. Tu už som začal strácať nervy, a keďže som si nechcel zase prenášať číslo, kúpil som si Easy kartu s novým číslom s tým, že si dám hovory presmerovať z Funfónu na Easy, keďže zas až tak veľa hovorov neprijímam a moje číslo má len rodina a pár ľudí. Funfón však presmerovanie hovorov NEPODPORUJE! Povedal som si OKEJ, je tu ešte možnosť Register zmeškaných hovorov cez SMS s tým, že postupne všetkých oboznámim s novým číslom. Ale ****o h****, zlatá rybka, táto služba mi NEFUNGUJE. Opäť som volal na Orange linku s tým, že túto vec posunú technikom, dokonca po mojom druhom telefonáte tento problém urgovali.
Funfón SIM karta je dodnes iba napoly funkčná. Je na zamyslenie, že veľká firma ako Orange nedokáže v krátkom čase vyriešiť problém s obyčajnou SIM kartou. Pravdepodobne sú u nich na 1. mieste zákazníci s predraženými paušálmi a až niekde na konci málo ziskoví zákazníci s obyčajnou predplatenkou.
Načo však potom tá prehnaná reklama s cigánom Pištom, ktorá sa vysmieva O2 a Telekomu, keď sami predávajú napoly nefunkčné SIM karty (minimálne v mojom prípade)?
autor: Matúš Chudík