reklama

Príhovor mužom

Nechcem tu písať ďalší z článkov v poradí, ktoré sa snažia opisovať to čo je dávno známe. Chcem sa týmto článkom prihovoriť mužom z pohľadu ženy. Chcem opísať ako sa často cítime, ako vnímame niektoré životné okolnosti a akým spôsobom sa staviame k niektorým skutočnostiam. Dúfam, že to celé nevyznie veľmi kriticky, ale veľa mužov označím za chalanov. Nejde o spoveď nešťastnej teenagerky, ale o vyznanie 26 ročnej ženy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Muži naučte sa pozrieť do budúcnosti

Ako príklad opíšem trojročný vzťah. Viem, že mužov neslobodno do niečoho nútiť. Ale predsa ľúbili sme sa najviac, trávili sme všetok čas spolu, poznali sme naše rodiny, vzťah sme si vybudovali postupne a chceli sme sa posunúť ďalej. Vedeli sme, že chceme byť spolu stále a začali sme uvažovať o spoločnom bývaní. Je to naozaj krásny pocit. Ja som sa v zamyslení vrátila k svojim niekdajším hodnotám, ktoré znamenali že bývaniu predchádza manželstvo. Iba som to spomenula, naznačila. Zľakol si sa, že ešte nevieme či to bude fungovať. Povedal si, že na všetko treba ísť postupne. Zosmutnela som, pretože odrazu sme sa nevedeli zhodnúť na správnej postupnosti. Chcem sa spýtať kto zadefinoval postup bývanie, výlety, užívanie, možno dieťa a ak budeš na tom trvať tak aj svadba? Chcem sa spýtať prečo je formálnosť taká nesprávna? Maximálny vrchol vzťahu pre môjho priateľa a jediné čo si vedel predstaviť bolo spoločné bývanie. Naozaj sa nevedel pozrieť do vzťahu ďalej, uhýbal pohľadom ak som to spomenula, a cítila som, že má strach. Videla som chalana, pre ktorého je zložité riešiť toto všetko, a ja sa pýtam čo má robiť žena na mojom mieste.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Muži nebojte sa zodpovednosti

Mám pocit, že v dnešnej dobe sa odsúva zodpovednosť a predlžuje sa mladosť. Umelo sa predlžuje. Ešte chcem napísať, že manželstvom, prípadne dieťaťom sa nič nekončí. Naopak práve vtedy sa všetko začína. Kto vám povedal, že užívať si môžete iba ako slobodní? Správne veci neprichádzajú iba v správnych okamihoch, ale prídu aj bez nich. Skúste sa pozrieť na nejakého svojho kamoša v úlohe mladého otca. Určite ste ho najmä zo začiatku ľutovali a postupne vylúčili zo svojich party pozvánok. Viedli ste krčmové reči ako to u neho zle skončilo, pretože už má rodinu. Zaujímalo vás však ako sa naozaj má? Spýtali ste sa ho aký je to pocit byť otcom? Som si istá, že už by to nezamenil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Muži skúste byť samostatnejší

Všimla som si zvláštnu vec, muži kopírujú veľa vecí podľa svojho okolia. Ak sa pohybujú v skupine chalanov, chodia pravidelne na pivo a poznajú iba nenútený slobodný život nevedia to samostatne zmeniť. Tá potreba neprichádza a ani ju nepociťujú. Sama som odsudzovaná spoločnosťou, pretože hodnoty ako zodpovednosť, manželstvo, rodina nie sú dôležité a vytrácajú sa. Poznám naspamäť reči typu: my na to papier nepotrebujeme, musíme zistiť či to naozaj funguje, ešte sa musíme zabezpečiť a vybudovať si kariéru. Premýšľam či je naozaj chyba vo mne. Či je také nenormálne chcieť manželstvo v ľúbiacom dlhodobom vzťahu. Prečo sa takéto hodnoty stávajú smiešnymi. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Muži prestaňte sa báť

Sedela som pri stole. Kamaráti, známi, niektorí so svojimi partnerkami, niektorí bez nich. Vekový priemer 27,5 rokov. Náš známy sa ide ženiť, po ročnom vzťahu. Jeho budúca nie je tehotná, nikam neodchádzajú a nič ich nesúri. Jednoducho sa tak rozhodli. Pri stole sa rozprúdi debata.

„ Nechápem prečo, veď sú ešte takí mladí.“

„ Nejako sa zmenil ten chalan, to by som na neho nepovedala.“

„ Fakt ho nechápeme, mohli si ešte užívať.“

„ A čo ona je konzervatívna katolíčka? Veď mohli žiť spolu aj bez toho.“

Toľko k tej rozprave. Mne sa na ich rozhodnutí nezdalo nič absurdne šialené. 

Muži vyskúšajte byť rozhodnejšími

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozrite sa na svojich rodičov, starých rodičov. Naši sa vzali po pol roku. Nemuseli, mama nebola tehotná. Vydržali, nie stále bolo a je všetko ideálne, ale nikdy sa im to nezrútilo. Majú svoje hodnoty, ktoré mali od svojich rodičov a tí od starších generácii. Tieto hodnoty mi nenútili, ale žila som ich a prišli mi prirodzené. Teraz sú prehnané a mladá vzdelaná žena má automaticky myslieť kariérne, má veľa cestovať, postovať facebook... Ja si myslím, že toto všetko nie je sloboda. Myslím, si, že sloboda v sebe zahŕňa aj iné možnosti a neblokuje cestu k manželstvu, rodine. Práve naopak. Netreba sa báť rozhodnutia posunúť sa ďalej vo vzťahu. Prosím vás o menej chlapčenskosti a trochu viac rozhodnosti.

Autorka by chcela dodať že pochádza z obyčajnej slovenskej rodiny, je katolícky vychovaná, ale nie je každú nedeľu v kostole. Má vysokú školu, prácu v odbore a priemerný plat. Rozhodne sa nepovažuje za extrémistku v akejkoľvek oblasti. 

Autor: Daniela Romanová

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu