reklama

Ako som navštívila Fakultnú nemocnicu v Žiline

Mám tri deti. Našťastie nebývajú choré, ale štatistika nepustí a sem tam sa niečo prihodí. Minulú sobotu si 10.-ročný syn vyvrtol koleno pri športe. Po absolvovaní pohotovosti a obligátneho výmenného lístku od detskej lekárky, nám bola odporučená detská ortopédia v Žiline vo Fakultnej nemocnici.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (123)

Okamžite som sa chcela telefonicky objednať. Sestrička mi slušne a dôrazne vysvetlila:

“Neobjednávame, treba sa zapísať osobne ráno!”

“Kedy?”

“Najlepšie ráno o 6:00!”

“Sme z Kysuckého Nového Mesta.”

“Inak sa NEDÁ.”

V poriadku. Už trocha rozhodená a mierne ponížená, som si nastavila budík na 5:30 a po dohode s manželom som išla na druhý deň ráno zapísať synátora na vyšetrenie. Keď budem vedieť zhruba o koľkej by sme sa mohli dostať dovnútra, my ho dovezie.

Do Žiliny som dorazila cca 6:15. Detská ortopedická ambulancia sa nachádzala v podzemí niekde pri CO kryte, medzi rozvodmi ústredného vykurovania a kanalizácie. Samozrejme bez výťahu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri dverách visel známy papier na zapisovanie, kde som zaplnila riadok č.18. Predpokladaný čas vyšetrenia 10:00 – 11:00. V prípade neprítomnosti, strácame poradie. /Nechápem prečo som sa nemohla na tento konkrétny čas objednať telefonicky?/ Okrem toho na dverách viseli ešte dalšie výhrážné upozornenia typu ……NEVOLAJTE!….NEZAPISUJTE!….NEOBJEDNÁVAME!... z čoho pre mňa vyplynulo jediné NEOTRAVUJTE!

V čakárni, ktorá pamätá nejednu prelomovú historickú udalosť, už čakalo asi 15 ľudí aj s malými deťmi, ktorí bohužiaľ nemali tú možnosť ako ja a museli skoro ráno vycestovať aj s ratolesťami a spoliehať na šťastie, že dnes to možno výjde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4 hodiny čakať? Hmm. Vrátila som sa radšej domov pre syna sama. O 9:30 sme vycestovali už spolu znovu.

Poctivo som si zniesla 40 kilové dieťa na chrbáte dolu schodmi ku ambulancii. Však sranda nie? Asi majú inú mienku rodičia, ktorí chodia pravidelne a znášajú trebárs 18-ročné dieťa.

V čakárni registrujem známe tváre z rána a v panike zisťujem, že papier na dverách zmizol. Vyradili nás! Dnes nebude ten deň D? Pýtam sa spolučakajúcich. Papier má sestrička a volá priamo. Nemám fotografickú pamäť a nepamätám si 17 ľudí predomnou. Takže volali, nevolali?

Sestrička vo dverách mi tlmí môj predinfarktový stres. Naša šanca stále žije.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po hodine čakania a dvoch kávach, potrebujem nutne použiť WC.

Podotýkam, že nie som žiadna citlivka, ale TO, čo bolo určené pre pacientov v čakárni si určite zaslúži aj patričnú medializáciu. Odhliadnuc od toho, že bolo len jedno a to ešte aj spoločné, som zistila, že chýba kľučka na dverách, záchodová doska a v toaletný papier, uterák alebo nedajbože papierové utierky som už ani nedúfala. Za obklady a dlažby by sa nemusela hanbiť ani predvojnová pitevňa. Otočila som sa vo dverách so zistením, že už vôbec nepotrebujem nutne použiť WC. S pocitom návštevníka IV. cenovej som si sadla späť na starožitnú sedačku v čakárni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Okolo 11:00 sa z dverí konečne ozvalo naše meno.

Samotné vyšetrenie prebehlo na úrovni. Bola som maximálne spokojná. Personál bol kvalifikovaný, milý a ústretový. Bohužiaľ, po zatvorení dverí ambulancie, ma striaslo pri pomyslení, že o týždeň toto všetko musíme absolvovať zase. A myslím si, že skúsenosť, keď sa človek cíti ako občan druhej katégorie, nie je na Slovensku, a to nie iba v zdravotníctve, vôbec ojedinelá.Tak neviem. Je to o ľuďoch, o peniazoch, alebo… o nás?

Autor: Dagmar Kapustová

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu