O výstavbe R7

Autor: Prvý pokus | 19.11.2015 o 22:58 | Karma článku: 5,11 | Prečítané:  1312x

Rýchlostná cesta R7 Dunajská Lužná – Bratislava ( Prievoz, Bajkalská ulica) by mohla byť dokončená do konca roku 2017 za odhadovaných približne 200 mil. Eur.

V súčasnosti cestou I./63 prejde denne v Dunajskej Lúžnej približne 25.000 až 30.000 vozidiel vrátane autobusov verejnej dopravy a ďalšie tisíce cez Vinohradnícku ulicu do Podunajských Biskupíc. Posledné oficiálne údaje zverejnila SSC v roku 2010, vtedy to bolo približne 22 000 vozidiel denne. Nové informácie MDVRR SR z neznámych dôvodov odvtedy pre svojich občanov zreteľne nezverejnilo. Z tohto počtu minimálne pre 85 % je cieľom ich jazdy Bratislava (oficiálne údaje o tranzitnej doprave cez Bratislavu nikto nezverejnil, ak vôbec sú).

Existujú nejaké vážne racionálne technické, alebo finančné dôvody, aby musela byť výstavba tohto 14,77 km úseku spájaná so zahájením výstavby polovičného obchvatu Bratislavy D4 ?

Prednostné a urýchlené začatie  výstavby oboch úsekov R7 Dunajská Lúžna – Ketelec a Ketelec - Bratislava (Prievoz)v celkovej dĺžke 14,77 km odľahčí dopravu a zvýši bezpečnosť obyvateľov nielen v Rovinke a Dunajskej Lúžnej, ale aj v Podunajských Biskupiciach, Vrakuni a úseku preťaženej D1 medzi križovatkami Gagarinova a Bajkalská dopoludnia a popoludní opačným smerom a zvýši sa okamžitá prepravná kapacita o 2 pruhy R7 každým smerom, t.j.o 200 % v  porovnaní so súčasným nevyhovujúcim a havarijným  stavom.

Ak boli zverejnené náklady na vybudovanie 10,5 km neporovnateľne náročnejšieho úseku R2 Pstruša – Kriváň odovzdaného v októbri 2015 v sume 178 mil. Euro, tak odhad stavebných nákladov na výstavu celého úseku 14,77 km R7 Dunajská Lúžna s  prevýšením  3 metre, pripájacími križovatkami v Bratislave a Dunajskej Lúžnej a mimoúrovňovou križovatkou Ketelec pre budúci polobchvat D4 v sume 200 mil.Euro môže byť primeraný. 

Pravdepodobne sa nájde na Slovenku v súčasnosti už len málo stavebne jednoduchších úsekov ako tento úsek R7. Ide o neobývané územie, stačí postaviť most cez Malý Dunaj a niekoľko premostení miestnych obslužných komunikácií podľa projektu NDS.

Odklad výstavby R7 do Bratislavy už priamo ohrozuje životy a bezpečnosť obyvateľov v prípade potreby rýchleho príchodu záchranárov, alebo hasičov cez   príjazdovú cestu I./63 z Bratislavy do obcí Rovinka, Dunajská Lúžna, Kalinkovo, Hamuliakovo a aj Miloslavov ( miestna obslužná komunikácia Vinohradnícka ulica je ráno rovnako takmer neprejazdná) a dvojnásobne sa predĺžil aj čas prejazdu autobusov verejnej dopravy pri prejdení rovnakej trasy  ráno a popoludní v porovnaní napr. s rokom 2008.

Zo všetkých smerov existuje  4 prúdová komunikácia do Bratislavy ( zo Stupavy D2, z Jaroviec D2, zo Senca D1, z Pezinka štvorprúdová cesta) z výnimkou južnej trasy zo smeru Dunajská Lúžna.

Verím, že  MDVRR SR a NDS preukážu  logické rozmýšľanie a empatický prístup a podpíšu zahájenie výstavby R7 Dunajská Lúžna – Bratislava (Prievoz) najneskôr začiatkom roku 2016 (t.j. v rovnakom období ako uviedol štátny tajomník MDVRR SR , že je pripravený podpísať  PPP projekt) a  desaťtisíce obyvateľov uvedenej oblasti nebudú aj naďalej rukojemníkmi ich nerozhodnosti až pokiaľ stratia úplne trpezlivosť.

Tento môj prvý blog je  reakciou na názory v diskusii 11.novembra o výstavbe R7 a D4

za účasti štátneho tajomníka MDVRR SR Viktora Stromčeka, predsedu BSK Pavla Freša, primátora hl.mesta SR Bratislavy Iva Nesrovnala a analytika INEKO Jána Kovalčíka, pretože nikto z kompetentných možnosť urýchlenej samostatnej výstavby úseku R7 Dunajská Lúžna – Bratislava (Prievoz)   nezdôraznil, napriek schválenému stavebnému projektu.

Perlička na záver:

Pôvodný predpokladaný termín odovzdania R7 do užívania bol rok 2014, uvedený v záverečnom stanovisku Ministerstva životného prostredia SR, číslo 5461/07-7.3 ml z roku 2009.

Autor: Vladimír Burianek

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?