reklama

O výstavbe R7

Rýchlostná cesta R7 Dunajská Lužná – Bratislava ( Prievoz, Bajkalská ulica) by mohla byť dokončená do konca roku 2017 za odhadovaných približne 200 mil. Eur.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

V súčasnosti cestou I./63 prejde denne v Dunajskej Lúžnej približne 25.000 až 30.000 vozidiel vrátane autobusov verejnej dopravy a ďalšie tisíce cez Vinohradnícku ulicu do Podunajských Biskupíc. Posledné oficiálne údaje zverejnila SSC v roku 2010, vtedy to bolo približne 22 000 vozidiel denne. Nové informácie MDVRR SR z neznámych dôvodov odvtedy pre svojich občanov zreteľne nezverejnilo. Z tohto počtu minimálne pre 85 % je cieľom ich jazdy Bratislava (oficiálne údaje o tranzitnej doprave cez Bratislavu nikto nezverejnil, ak vôbec sú).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Existujú nejaké vážne racionálne technické, alebo finančné dôvody, aby musela byť výstavba tohto 14,77 km úseku spájaná so zahájením výstavby polovičného obchvatu Bratislavy D4 ?

Prednostné a urýchlené začatie výstavby oboch úsekov R7 Dunajská Lúžna – Ketelec a Ketelec - Bratislava (Prievoz)v celkovej dĺžke 14,77 km odľahčí dopravu a zvýši bezpečnosť obyvateľov nielen v Rovinke a Dunajskej Lúžnej, ale aj v Podunajských Biskupiciach, Vrakuni a úseku preťaženej D1 medzi križovatkami Gagarinova a Bajkalská dopoludnia a popoludní opačným smerom a zvýši sa okamžitá prepravná kapacita o 2 pruhy R7 každým smerom, t.j.o 200 % v porovnaní so súčasným nevyhovujúcim a havarijným stavom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak boli zverejnené náklady na vybudovanie 10,5 km neporovnateľne náročnejšieho úseku R2 Pstruša – Kriváň odovzdaného v októbri 2015 v sume 178 mil. Euro, tak odhad stavebných nákladov na výstavu celého úseku 14,77 km R7 Dunajská Lúžna s prevýšením 3 metre, pripájacími križovatkami v Bratislave a Dunajskej Lúžnej a mimoúrovňovou križovatkou Ketelec pre budúci polobchvat D4 v sume 200 mil.Euro môže byť primeraný. 

Pravdepodobne sa nájde na Slovenku v súčasnosti už len málo stavebne jednoduchších úsekov ako tento úsek R7. Ide o neobývané územie, stačí postaviť most cez Malý Dunaj a niekoľko premostení miestnych obslužných komunikácií podľa projektu NDS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odklad výstavby R7 do Bratislavy už priamo ohrozuje životy a bezpečnosť obyvateľov v prípade potreby rýchleho príchodu záchranárov, alebo hasičov cez príjazdovú cestu I./63 z Bratislavy do obcí Rovinka, Dunajská Lúžna, Kalinkovo, Hamuliakovo a aj Miloslavov ( miestna obslužná komunikácia Vinohradnícka ulica je ráno rovnako takmer neprejazdná) a dvojnásobne sa predĺžil aj čas prejazdu autobusov verejnej dopravy pri prejdení rovnakej trasy ráno a popoludní v porovnaní napr. s rokom 2008.

Zo všetkých smerov existuje 4 prúdová komunikácia do Bratislavy ( zo Stupavy D2, z Jaroviec D2, zo Senca D1, z Pezinka štvorprúdová cesta) z výnimkou južnej trasy zo smeru Dunajská Lúžna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verím, že MDVRR SR a NDS preukážu logické rozmýšľanie a empatický prístup a podpíšu zahájenie výstavby R7 Dunajská Lúžna – Bratislava (Prievoz) najneskôr začiatkom roku 2016 (t.j. v rovnakom období ako uviedol štátny tajomník MDVRR SR , že je pripravený podpísať PPP projekt) a desaťtisíce obyvateľov uvedenej oblasti nebudú aj naďalej rukojemníkmi ich nerozhodnosti až pokiaľ stratia úplne trpezlivosť.

Tento môj prvý blog je reakciou na názory v diskusii 11.novembra o výstavbe R7 a D4

za účasti štátneho tajomníka MDVRR SR Viktora Stromčeka, predsedu BSK Pavla Freša, primátora hl.mesta SR Bratislavy Iva Nesrovnala a analytika INEKO Jána Kovalčíka, pretože nikto z kompetentných možnosť urýchlenej samostatnej výstavby úseku R7 Dunajská Lúžna – Bratislava (Prievoz) nezdôraznil, napriek schválenému stavebnému projektu.

Perlička na záver:

Pôvodný predpokladaný termín odovzdania R7 do užívania bol rok 2014, uvedený v záverečnom stanovisku Ministerstva životného prostredia SR, číslo 5461/07-7.3 ml z roku 2009.

Autor: Vladimír Burianek

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu