reklama

O Tatra Banke a jej bežnom účte

Na jar tohto roku som si otvoril v Tatra banke, a.s. novozavedený štandardný legislatívny bežný účet (ďalej len BÚ) za 3 eura mesačne - s podmienkami príjem nad 400 eur, jediny BÚ v SR.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

Predtým som mal dlhé roky balík Tatra Personal za 7 eur mesačne. Prechodom na lacnejší účet mi boli "orezané" (výraz z call centra banky) niektoré služby. Bola mi zobraná možnosť prečerpania účtu, kde som konkrétne mohol ísť do mínusu 500 eur. Hoci príjmy tam mám a keď účet prečerpám, tak banka na tom jedine zarobí kvôli slušnému úroku. Ale to mi neprekáža, kedže som túto operáciu nikdy nevyužil. Tu teda problém nie je.

Čo ma oveľa viac mrzí je, že po zavedeni nového BÚ si nemôžem pozrieť v bankomate zostatok na účte. A ani pri výbere hotovosti z bankomatu sa mi na bločku nezobrazí môj zostatok na účte. Na bločku bolo spočiatku vytlačené: "Vlastné prostriedky: Nie je k dispozícii." Neskôr na bločku zmizol aj tento riadok. Podotýkam, že kedže nemám internetbanking (nepotrebujem ho), tak zobrazenie môjho zostatku na účte považujem za štandardnú a mnou často využívanú operaciu, o ktorú som teraz prišiel. Nehovoriac o tom, že pri zmene na tento typ účtu sa nezmenil druh mojej platobnej karty. Zostala mi tá istá Visa Electron a bankomat mi pri zadadní úlohy ukázať môj zostatok na účte zobrazuje: "S TYPOM Vašej karty nie je možné transakciu uskutočniť" (?!?). Čo je pre mňa fakt nepochopitelné, keďže typ karty zostal ten istý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navyše aj v "Zmluve o BÚ FO", ktorú som s bankou na nový lacnejší BÚ uzavrel, sa v Časti I. bode 2. píše: "Zároveň sa týmto v plnom rozsahu nahrádza pôvodná zmluva o vedení účtu, s tým, že ostávajú zachované nasledujúce NASTAVENIA:

- DRUH platobnej karty...."

Takže si myslím, že aj pôvodné NASTAVENIE zobrazovania zostatku na účte v bankomate by malo byť zachované. Takto k tomu pristúpili aj iné banky v SR, kde som si v 9 najväčších a najpoužívanejších bankách v SR urobil ohľadom tohto prieskum. Z písomných e-mailových odpovedí jednotlivých bánk vyplýva, že:

- v 5 bankách - vo VÚB, SLSP, OTP, Prima banke a v Sberbank - pri tomto novom type účtu ponechali klientovi možnosť zobrazenia údaju o stave jeho financií na účte (v bankomate, alebo na bločku z bankomatu) BEZPLATNE.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- v 3 bankách je táto služba SPOPLATNENÁ nasledovne: ČSOB – 0,05 eur, Poštová banka – 0,16 eur a mBank – 0,30 eur.

- 1 banka - J&T Banka – takýto druh bežného účtu neposkytuje.

Čiže aj z tohto prieskumu jednoznačne vidieť, ze Tatra banka, a.s. ako JEDINÁ z horeuvedenných bánk pri novom type účtu NEZOBRAZUJE ZOSTATOK FINANCIÍ pri operáciach s bankomatom. VŠETKY OSTATNÉ BANKY (okrem J&T Banky) TÚTO SLUŽBU svojim klientom POSKYTUJÚ, či už zväčša bezplatne, alebo s poplatkom.

Podotýkam, že aj napr. webstranka Fininfo – Portálu finančnej osvety a finančnej ochrany spotrebiteľa MF SR vo svojom článku uvádza:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Štandardný (účet) je tým, že ponúka ľuďom VŠETKY ŠTANDARDNÉ OPERÁCIE, ktoré klienti banky pri svojich platobných účtoch NAJČASTEJŠIE VYUŽÍVAJÚ":

http://www.fininfo.sk/sk/clanky-medialne-analyzy/detail/_platobny-ucet-so-zakladnymi-funkciami

Myslím si, že zobrazenie zostatku v bankomate je ŠTANDARDNÁ a ČASTO VYUŽÍVANÁ OPERÁCIA klientov banky. Takže naozaj nechápem prečo práve Tatra banka, a.s. k takémuto kroku pristúpila. O to viac, keď ostatné banky túto službu klientovi ponechali.

Riadneho vysvetlenia k horeuvedenému problému som sa nedočkal na infolinke, chate ci priamo na pobočke banky. Preto som banku požiadal o písomne vysvetlenie. V odpovedi mi Tatra banka, a.s. odpísala, že:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

" Služba zobrazovania zostatku prostredníctvom bankomatu je atribútom, ktorý ako banka nie sme povinní zahrnúť do legislatívnych účtov. Všetky atribúty, ktoré nám zákon prikazuje, sú v rámci legislatívnych účtov zahrnuté. Je na OBCHODNOM ROZHODNUTÍ každej banky, aké ďalšie služby klientom v rámci týchto účtov ponechá.

Informácia, ktorá sa vo Vašom prípade zobrazila na bankomate je štandardizovaná a neznamená, že sme Vám zmenili typ karty. Typ karty Vám bol zachovany tak, ako je to uvedené v zmluve o účte. Táto informácia sa Vám v bankomate zobrazuje z dôvodu, že je SLUŽBA ZOBRAZENIA ZOSTATKU VYPNUTÁ."

Podľa tohto banka pravdepodobne postupovala v zmysle zákona. Zaujimavé však je, že ako JEDINÁ z oslovených bank prijala takéto "OBCHODNÉ ROZHODNUTIE" o neposkytnutí horeuvedenej služby a o vypnutí zostatku v bankomate.

V závere listu mi banka "ponúkla" možnosť vrátiť sa k pôvodnému drahšiemu balíku Tatra Personal za 7, - eur mesačne. Pričom tento poplatok sa dá určitými spôsobmi, ktoré ja však nevyužívam, aj znižiť. Takže ich "obchodné rozhodnutie" je asi také, že aby sa klienti vrátili k pôvodnému drahšiemu balíku.

To ako sa Tatra banka, a.s. rozhodla nezobrazovať svojim klientom pri tomto účte zostatok ich financií na BÚ a vypnutie tejto služby v bankomate považujem za nedobrý a protiklientsky prístup ku zákazníkovi. Možno aj preto ostatné banky k tomuto nelogickému a neštandardnému kroku nepristúpili.

Pravdepodobne si ostatné banky svojho zákazníka vážia viac ako Tatra banka, a.s.

PS: problém som "vyriešil" posielaním si výpisu z BÚ na môj e-mail 1x týždenne, aby som mal aspoň nejaký prehľad. Je možnosť posielať si výpis aj každý deň, ale tak často to nepotrebujem. Proste som bol zvyknutý dostať potrebné informácie priamo z bankomatu v čase, keď som to naozaj potreboval. Bohužial niekto z Tatra banky, a.s. sa "obchodne rozhodol" zamedziť prístup k týmto informáciám a túto službu klientom pri lacnejšom type BÚ v bankomate vypnúť. Zvláštné, že ako jediná z oslovených bánk na Slovensku.

Autor: Ivan Haško

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu