reklama

Internetové služby ZSSK a o tom ako sa to dá aj inak

Spoločnosť ZSSK nedávno spustila službu Zákaznícke konto, resp. Kreditné konto, ktoré si zákazník/cestovateľ môže (ale nemusí) nabiť a následne si prostredníctvom internetovej stránky kupovať lístky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ako občasný používateľ týchto služieb, som už podobné konto mala cez študentskú kartu na bezplatnú dopravu, kedy som si prostredníctvom tohto konta kupovala miestenky, alebo platila poplatky na EC vlaky. Bezplatná doprava pre mňa už skončila, no internetové služby som chcela ďalej využívať. Jedného dňa som sa však do služby nevedela prihlásiť, tak som si myslela, že som asi zabudla heslo.

Stáva sa. Možnosť „zabudnuté heslo“ na stránke našťastie existuje, takže po informácií, že na moju emailovú adresu mi boli poslané informácie, ako ďalej postupovať som netrpezlivo čakala čo príde.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neprišlo však nikdy nič. Keďže stránka ZSSK nie je dva krát prívetivá a prehľadná (pre mňa ako zákazníka), nejaký čas som to ani neriešila, lístky som si kupovala inak. Nedávno som si však zaobstarala inú zákaznícku kartu v okienku ZSSK, kde mi bolo povedané, že si ju môžem spárovať so svojím internetovým zákazníckym kontom. Tak dobre teda, skúsim sa do toho pekelného systému prihlásiť ešte posledný krát.

Zabudnuté heslo však ani po pol roku a x opakovaniach neprichádza (aj keď mi s výsmechom stránka pri každej príležitosti oznámi, že informácie mi boli odoslané). Obraciam sa teda na zákaznícke centrum ZSSK, prostredníctvom e-mailu, ako môžem ďalej postupovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odpoveď, ktorá prichádza mi hovorí, že zákaznícke kontá, ku ktorým nebola priradená registrácia do 15.2.2016 boli automaticky zrušené. Úplne som síce nepochopila čo to pre mňa znamená, ale to nie je asi chyba ZSSK.

Takže dobre! Buď si urobím novú registráciu, alebo pokiaľ registráciu mám, tak si ju musím spárovať.

Presne neviem, ktorá situácia sa ma týka, ale idem skúsiť, čo sa dá.

Najprv teda „registrácia nového zákazníka“: Všetko vyplním, dúfam správne - veď nejaké tie registrácie som už zvládla.

Systém ale ukazuje: Zadaný doklad už existuje!

Aha!, nevadí, tak idem párovať.

Opäť snáď všetko vyplním ako treba, no tentokrát mi vyskočí iné okienko, ktoré mi oznamuje:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Upozornenie na nenájdenú registráciu. Vážený zákazník, dovoľujeme si Vás upozorniť, že sme v našom systéme nenašli registráciu, na základe údajov, ktoré ste poskytli.

Tak na moje meno/mail/číslo OP už doklad existuje, ale na základe týchto údajov sa registrácia nenašla. Zvláštne.

Dobre teda, komunikujem stále so zákazníckym centrom už mierne zúfalá, že sa do systému jednoducho neviem dostať. Milí páni mi ústretovo odpisujú, posielajú fotografie obrazovky, ako to mám teda vyplniť.

Tak sa snažím, vypĺňam o sto šesť a nejde! Posielam aj ja fotografiu, že vypĺňam podľa šablóny, s prosbou, nech mi to spárujú v zákazníckom centre, veď všetky moje údaje už aj tak majú. To však oni nemôžu, milý pán ma však upozornil, že som to predsalen nevyplnila všetko tak ako on.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V jeho fotografií nie je v mojom čísle OP medzera za SL xxxxxx a ja som tam medzeru dala!

Systém však namiesto toho, aby ma upozornil na konkrétne okienko, ktoré mám zle vyplnené a napríklad ma nepustil ďalej v potvrdení údajov, mi jednoducho oznámil, že moju registráciu nenašiel, ale na doklad je už registrácia urobená. Každopádne by v tomto prípade úplne stačilo, aby sa pri kolónke zobrazilo upozornenie, že číslo OP sa vypĺňa bez medzery.

Tak či tak párovanie alebo čo som to vlastne robila sa konečne podarilo! Paráda, takže môžem veselo využívať online služby ZSSK.

Iba že by nie.

Systém ZSSK je komplikovaný, neprehľadný a z môjho pohľadu, ako z pohľadu zákazníka v ňom nenájdem informácie, ktoré potrebujem. Tou najnákladnejšou službou pre mňa je kúpenie si lístka, čo sa pri vnútroštátnych vlakoch síce dá, avšak zatiaľ som neporozumela podľa akého kľúča si môžem kúpiť online lístok napr. Bratislava-Brno, ale Bratislava-Ostrava už nie. Keby som sa snažila aspoň orientačne zistiť cenu medzinárodného lístka, taktiež je to problém. Samozrejme si môžem zavolať na informácie, alebo opýtať sa v okienku, cestujem však často a každé zdržanie, alebo informácia ku ktorej sa neviem flexibilne dostať je pre mňa príťažou.

Mojou ambíciou je však ukázať ako sa dá užívateľské prostredie pre zákazníka/cestovateľa urobiť lepšie a prehľadnejšie.

Existuje totiž mobilná aplikácia v ktorej si viete lístok rýchlo a pohodlne kúpiť, dokonca aj do zahraničia a to chvíľu pred tým, ako Vám vlak reálne odchádza.

Okrem toho sa dá pohodlne, priamo v aplikácií:

- kedykoľvek zobrazovať lístok, ktorý ste si zakúpili aj s predchádzajúcimi nákupmi,

- zistiť koľko má Váš vlak meškanie (prípadne z akého dôvodu),

- pozrieť sa ako sú radené vagóny,

- zobraziť ponúkané služby vo vlaku,

- zobraziť presnú trasu pri kúpe lístka,

- pripočítať k ceste existujúce meškanie,

- pozrieť si palubný portál, ktorý ukazuje za koľko a kde prestupuje a koľko budete čakať na prípoj (prípadne nastaviť notifikáciu, ktorá Vás upozorní, že za chvíľu prestupujete),

- pokiaľ si kúpite lístok dostatočne vopred, máte zväčša zľavu a pri každom nákupe zbierate body, ktoré môžete neskôr uplatniť,

- v neposlednom rade, zistiť a porovnať cenu, pričom Vám aplikácia môže ponúknuť viaceré cenové možnosti,

- zobrazenie aktuálneho počasie vo Vašej stanici je snáď už len čerešnička na torte.

Reč je o aplikácií českých dráh „Můj vlak“.

Pre tých, ktorí cestujú do Českej republiky ju vrelo odporúčam, čo je azda najdôležitejšie je veľmi praktická, prehľadná a užívateľsky veľmi užitočná. Taktiež všetky dôležité informácie nájdete aj na oficiálnej web stránke ČD (www.cd.cz), ktorá pôsobí taktiež o pár tried vyššie ako jej náprotivok ZSSK (www.slovakrail.sk). Oceňujem snahu ZSSK k vytvoreniu mobilnej verzie webu, v ktorej sa lístok v rámci Slovenska dá kúpiť, avšak oproti aplikácií ČD pôsobí táto verzia mierne tragikomicky. Samotné peripetie s prihlásením do systému, párovanie kont, neprehľadnosť a „preplácanosť“ informácií na webovej stránke ZSSK, odfláknuté užívateľské prostredie a nefunkčné základné služby, ako „zabudnuté heslo“ je pre mňa osobne určite dôvod prečo služby ZSSK využívať len v prípade, kedy neexistuje iná možnosť. Naproti tomu aplikácia ČD mi pravidelne spríjemňuje a zjednodušuje cestovanie, a je pre mňa príkladom, ako môže služba zákazníkovi naozaj fungovať.

Autor: Katarína Horáčková

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu