reklama

Ja, že som volič SNS? Jasné že som.

Čo ma tu spovedáš? A ty si koho volil? Iste. Ja som volil Slotu. SNS. Národniarov. Veď koho iného? Moja žena, Anka, veď ju poznáš, volila Fica, ale to u nás asi všetky mladé baby. Teda mladé. No hej mladé. Staré volili KDH. Staré baby u nás vždy volia KDH. Ja som volil SNS. Minulé voľby som nevolil, lebo som bol v Belgicku. Šalovali sme tunel. Dobre sme zarobili, ale bolo dlho. Tri mesiace. Anke bolo smutno, aj deťom. Aj mne. Tri mesiac bez baby.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)

Radšej robím doma. Týždňovky. Niekedy aj dva týždne, ale odvtedy čo sme tuto s Paľom kúpili auto, tak už len týždňovky. Ani Paľo nechce byť dlhšie bez ženy. Že Paľo. Zobuď sa. Ale nech si pospí. On veľa neznesie. Odvtedy čo prestal piť tvrdé, tak pije len pivo. A visku ani asi nepil. Také drahé pitie. Načo si to kupoval, to mohlo byť radšej päť fliaš borovičky. Sedem? Teda ty si boháč, keď takto rozhadzuješ. Ja len borovičku. A v zime rum. Aj do čaju, aj mimo.

No volil som SNS a čo? A prečo? No on je taký normálny. Hovorí normálne, pije, neskrýva to, a tak. Všetci pijú, ale tvária sa že nie. A prečo? Povyšujú sa. A rozpráva normálne. A hlavne o tých Maďaroch. No tu na Orave Maďari nie sú, ale čo si myslíš, že ja som Maďarov nikdy nevidel, veď sú na každej stavbe. Nie, robia normálne, Boli sme stavať dom a oni zatepľovali. Za týždeň to mali hotové aj s omietkou. Makali ako všetci. Ale rozprávali len medzi sebou, nič im nebolo rozumieť, do krčmy nechodili, len furt rozprávali seretlem baráty nemtudom. Chceli by sa odtrhnúť. Slota to je istota, že Slovensko zostane celé. Nikto o tom nehovorí, len on. Tak komu máš veriť.

Aj tu si jeden doviedol Maďarku, Milan, môj bratranec, a už sa odsťahovali, ona tu nechcela žiť. Vraj moc zima, ale hlavne že sa tu nemôže s nikým rozprávať po svojom. Ani nevedela poriadne rozprávať. Nebola škaredá, to nie, ale keď žije na Slovensku, tak nech rozpráva po slovensky. Odsťahovali sa niekam dole. Ani sem nechodí. Že Paľo. Kedy tu bol naposledy Milan? Spí. Asi pred tromi rokmi. No aj to sa mi nepáči. Akí sú Slováci. Odsťahoval sa a už sem nedôjde ani za kamarátmi, ani za mnou a my sme rodina. Ja by som z Oravy nikdy neodišiel. A prečo som ešte volil Slotu? No tak. Ja politiku sledujem. Doma správy, niekedy prečítam aj Nový čas. Ale nekupujem to. Veď to je jedno pivo. Za týždeň to máš šesť pív. Aj sito som pozeral. Dobre im to tam dal. Hej on vie povedať svoje. Aj o tých cigáňoch. To je rómska politika. Teda cigánska. Už len to si zober že hovorí o cigánoch ako o cigánoch. Aj k nám prišli.

Chceli ich nasťahovať na vyšný koniec. Dve rodiny do domu po starom Vujčíkovi. To bol taký starý dedo čo nemal deti. Teda mal, ale odišli a nikto o nich nevedel, tak dom aj role zostali a tam doviezli dve rodiny cigánov. Nikomu sa to moc nepáčilo, ale za socializmu sa moc nevyskakovalo, hlavne keď to zariadil Národný výbor. Lenže po týždni sa cigáni začali prejavovať a tak im zamúrali komín. V noci. To bolo na jeseň. V noci mínus päť. Ráno boli všetci na obecnom úrade, teda na Národnom výbore. Komín opravili, druhú noc im ho strhli úplne. Za týždeň ich odviezli preč. Načo mi potrebujeme cigáňov. U nás sa kradne aj bez nich. Ale aspoň vieme kto. U nás by aj tak nevydržali. U nás treba robiť a je tu zima. Najbližší cigáni sú na Kysuciach.

Hej a toto Slota vie a tak aj rozpráva. Preto som ho volil, teda aj preto. lebo koho iného. Fico len tára. Neverím mu, aj keď má pravdu, lebo čo z toho že zarobím stodvadsať na hodinu, keď sa aj narobím, zatiaľ čo iní nerobia a majú veľké platy. Ale Ficovi neverím. Slota je normálny. No a čo že má také autá, veď je starosta Žiliny. Primátor? Jáj, no hej primátor. Keby som ja bol tiež by som mal autá. Aj traktor. Nevieš o nejakom traktore, nepredáva tu niekto traktor. Tu dole sú všetci bohatší a robiť sa im nechce. Taký do päťdesiat tisíc. Že sa im nechce robiť? Veď som tu nevidel ani jedno pole so zemiakmi.

U nás si švábku každý sadí sám. Tu sú len veľké družstevné polia. U nás družstvo skapalo rýchlejšie ako ho založili. Ja mám dva hektáre. Chcel by som kravu, ale Anka nechce. No ale to bude chcieť. Vieš koľko sa tým ušetrí. A krava veľa nepotrebuje. Tri vozy sena na zimu. No čo je to. To máme tuto s Paľom pokosené za sobotu. Teda aj Jožo by prišiel pomôcť, aj Jankini bratia. Jeden je v base. Prepašoval nejakú Áviu a nezaplatil daň. Preto som ho volil, lebo Slota je jeden z nás. S ním by som si vedel vypiť, ale s Dzurindom...

Veď o čom by som sa s ním mal rozprávať. Nám nerozumie, možno mu rozumiete tu v Bratislave, ale nám môže byť ukradnutý. Aj tak tam bol dlho. Jano rozpráva ako my. Aj pije. Ale tu nejde o pitie. Ja nie som alkoholik. To je len sranda. Nevolil som ho kvôli pitiu. Kvôli pitiu by som mohol voliť hocikoho. Aj Maďarov. Aj ten ich, teda, ako sa volá? Duraj. A veď to je najväčší nacionalista. Veď Maďari sú Slováci čo nevedia dobre rozprávať po slovensky. Aj Milan – bratranec. Oženil sa a býva tam, no a deti bude mať za chvíľu Maďarov. No a to je čo? Je to normálne? Také pekné baby ako na Orave, nie sú nikde. Ani na Maďaroch. Hej povedal som že nebola škaredá, hej, ale no a čo? Kvôli peknej babe budeš mať deti Maďarov? A to viacej nemáme?

Mne už nenalievaj toľko pálenky, mne stačí len to pivo. Ešte že je zajtra nedeľa. Hej do kostola, hej, ak sa zobudíme. A ten Paľo spí. Nič už nevydrží. Prestal piť, lebo pil veľa. Ja pijem tak akurát. Dneska tvrdé, zajtra už len pivo, v pondelok to bude v pohode. Prečo Slotu a nie Mečiara? Mečiar tiež táral a neurobil nič. Okrem diaľnic. A chcel sa kamarátiť s Dzurindom. Slota nie. Vidíš, veď koľko ho volilo. Aj iní vedia čo je správne. Veď čo mňa zaujíma politika. Len sa tam ruvú o korytá a čo my, tiež sa musíme obracať. Ja nechcem nič zadarmo, ťažko robím, chcem zarobiť. Chcem si užiť, ale zarobím si na to sám,

Nepotrebujem od iných. Ale nech aj iní nekradnú, veď načo tu je štát, nech na nich dozerá. Anka robí v obchode za šesť tisíc. Každý deň chodí do Námestova a ten čo ju zamestnáva, tak má už šesť obchodov. Ani tu nebýva, odsťahoval sa, bol od nás, ale vraj aby sme mu nezávideli. Prečo by som mu mal závidieť, ale prečo Anka zarába len tak málo? Je to spravodlivosť. Nie Malikova ma nezaujíma. ja som volil Slotu. Čo tam Malikova. Baby v politike, veď to je len na smiech. Pozri ako dopadla, tá Dzurindová, ako sa volala? Martinakova. Hej tá. Politika je pre chlapov, baby sú o inom.

Vieš ja žijem s Ankou už deväť rokov, máme tri deti, ja nemám záujem o iné. To všetko je len sranda, keď hovorím, napríklad tú tvoju prsatú susedu. Veď ma poznáš Jaro, o nič nejde. Ale v politike ma baby nezaujímajú. Mňna nezaujíma ani politika. Keby som nepozrel občas sito a správy, tak ani neviem koho voliť. A čítam Nový čas. Občas keď ho niekto kúpi. Aj plus sedmičku Anka kupuje, ale to sú dlhé články, to ma nebaví.

Ale so Slotom je aspoň sranda. No povedz, že sa nezasmeješ, keď začne rozprávať? Ty nie, to je fakt, ty nemáš ani telku, ale predtým, keď si ju mal. Veď o čom to všetko je. Je to na smiech. Mali sme niečo stavať v Žiline a náš šéf chodil vybavovať k nemu. Tak chodil ráno zavčasu, kým ho stihol ešte triezveho. A to hneď vytiahol fľašu, vraj okoštujte slivovičku. Keď som prišiel ku tebe, tak si tiež vytiahol. Že som si vypýtal, ale veď to bola len sranda. Vidíš všetci sa tu chovajú rovnako, len niektorí sa viac pretvarujú.

Náhodou, ja si myslím že to som dobre zvolil. Zahraničie? Prosím ťa veď ja som bol tri mesiace v Holandsku. Teda v Belgicku. Hej ten tunel bol v Belgicku. Myslíš že oni o nás niečo vedia. Im je to jedno. Ich zaujímajú len tí ich buzeranti čo sú na deti. Myslíš keby tam prišiel Slota, že by ho nevolili, takisto by ho volili. Myslíš že tam nepijú, takisto tam pijú. Myslíš že tam nemajú cigáňov, takisto tam majú cigáňov. A kde pijú a kde majú cigáňov, tak tam by volili Slotu. Mal byť ministrom vnútra, ten by tu urobil poriadok. Aj tu aj v Holandsku. Teda v Belgicku. Čo budeme piť, fľaša už je prázdna. Paľo vstávaj ideme spať. Zajtra budeš spať celý deň, zajtra je nedeľa. Ráno sa oholím. Ideme spať. Ale nabudúce kúp radšej borovičku. Mohli sme mať ... toľko fliaš.

Autor:Jaroslav Huml

(Blog Prvý pokus je určený novým autorom, ktorí chcú uverejniť len jeden článok, alebosa chcú podľa reakcií naň rozhodnúť, či písať pravidelne.)

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  66x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu