reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

reklama

Slovenské zdravotníctvo

Vážená pani ministerka zdravotníctva Zvolenská,

Prvý pokus

Politika Vážená pani ministerka zdravotníctva Zvolenská,

prežívam obdobie veľkého smútku. 4.8.2014 mi vo veku 80 rokov vo FNsP na Kramároch v Bratislave zomrela moja maminka. Jeden by povedal, mala úctyhodný vek, pekný život, milujúci rodinu, tak čo viac by sme si mohli priať. Ale niečo celkom iste...

  • 13. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 99 749x
  • 360
Čo som zažila s dieťaťom v nemocnici na Kramároch

Prvý pokus

Čo som zažila s dieťaťom v nemocnici na Kramároch

Po štyroch hodinách na pohotovosti je rozhodnuté: „Bude lepšie, ak zostanete a opravíme vás tu.” Trojročnú dcéru nesiem na rukách, je horúca, plače, že jej mám držať ušká.

  • 17. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 42 199x
  • 219
Čo vás naučia v poradni u gynekológa?

Prvý pokus

Čo vás naučia v poradni u gynekológa?

Slovo poradňa chápem, že má základ v slove radiť. Neviem ako iné ženy, ale ja som nemala tento pocit počas návštev v tehotenstve u gynekológa.

  • 9. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 234x
  • 22
Šmejdi v očných optikách alebo viete, komu zverujete svoj zrak?

Prvý pokus

Šmejdi v očných optikách alebo viete, komu zverujete svoj zrak?

V posledných rokoch sa na Slovensku začali otvárať optiky ako huby po daždi. Niektorí ľudia sa nechali nalákať na úžasné, niekedy až 70% zľavy, akcie  zdarma a pod.

  • 28. dec 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 30 171x
  • 91
Z bojnickej nemocnice som v šoku

Prvý pokus

Z bojnickej nemocnice som v šoku

Dlhšie som pozoroval malú, sotva hmatateľnú hrčku na pravom semenníku, ale neprikladal som tomu zvlášť veľký význam, hlavne keď mi môj obvodný lekár povedal, že to nie je nič, vraj tam bývajú všelijaké uzlinky.

  • 2. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 55 976x
  • 66
reklama
Som lekár. Takto u nás pomáhame starším pacientom?

Prvý pokus

Som lekár. Takto u nás pomáhame starším pacientom?

Vyše 30 rokov som pôsobil ako lekár v prešovskej nemocnici. Rovných 30 rokov som pracoval na Geriatrickom oddelení tunajšej nemocnice, t.j. od jeho založenia v roku 1983 (pred pár dňami som z nemocnice odišiel z nižšie uvedených dôvodov). Pri 30. výročí nášho oddelenia v apríli 2013 na celoslovenskom kongrese geriatrie bola práca nášho oddelenia veľmi kladne hodnotená. Okrem oficiálneho uznania však našu prácu kladne hodnotili aj samotní pacienti, resp. ich rodinní príslušníci.

  • 6. okt 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 22 133x
  • 54
Horor v domove dôchodcov. Správajú sa takto doteraz?

Prvý pokus

Horor v domove dôchodcov. Správajú sa takto doteraz?

Na to aby sa človek dostal do domova dôchodcov, musí okrem iného spĺňať nasledujúce podmienky - musí byť pohyblivý, bez plienok, schopný komunikácie a bez akýchkoľvek problémov. Keď je však človek schopný chodiť, bez plienok a myslí mu to, obvykle nie je dôvod k tomu, aby šiel do domova.

  • 5. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 470x
  • 74
Aj moja babička ležala na geriatrii. Akú mám skúsenosť?

Prvý pokus

Aj moja babička ležala na geriatrii. Akú mám skúsenosť?

V posledných dňoch som mala možnosť čítať viacero nelichotivých príspevkov o stave slovenských zdravotníckych zariadení, o neochote, beznádeji a totálnej ľahostajnosti, ktorá podľa všetkého panuje na mnohých takýchto miestach. Keďže mám pomerne čerstvú skúsenosť so slovenským zdravotníctvom, rozhodla som sa napísať týchto pár riadkov.

  • 20. sep 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 20 582x
  • 23
Boli ste niekedy v nemocnici na geriatrii?

Prvý pokus

Boli ste niekedy v nemocnici na geriatrii?

Pracoval som nejaký čas ako ošetrovateľ v domove dôchodcov. Alebo ako hovoríme u nás - v starobinci. Aby som uviedol veci na pravú mieru. Bol to domov dôchodcov a domov sociálnych služieb a zároveň špecializované zariadenie. Zriaďovateľom je kraj. Keď to poviem po lopate, tak „štátne".

  • 16. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 705x
  • 35
Som zdravotná sestra. Personál v slovenských nemocniciach? Otrasný

Prvý pokus

Som zdravotná sestra. Personál v slovenských nemocniciach? Otrasný

Som Slovenka, občianka Kanady od r. 1971 a registrovaná zdravotná sestra s 39-ročnou praxou. Na Slovensko som prišla na dovolenku po desiatich rokoch, aby som ešte raz - naposledy - videla maminu sestru, ktorá bola dlhodobo chorá. Netušila som, že moja dovolenka sa predĺži, zdramatizuje a poznačí môj súkromný i profesionálny život. Nechcem sa však rozpisovať o sebe, ale o niekom, kto si určite nezaslúžil tŕpky a nezmyselný odchod z tohto sveta.

  • 16. sep 2013
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 81 820x
  • 343
reklama
Som lekár. Áno, aj ja mám so slovenskou nemocnicou zlé skúsenosti

Prvý pokus

Som lekár. Áno, aj ja mám so slovenskou nemocnicou zlé skúsenosti

Práve som dočítal tento blog o zdochýnaní v slovenských nemocniciach. Rovnako chcem vyjadriť svoju zlú skúsenosť z nemocnice spred pár rokov. Úprimne ma mrzí, že sa táto situácia nikam nepohla. Kedysi som sa rozhodol študovať medicínu v nádeji, že je to dobré zamestnanie. Prišlo mi čestné, možno nie geniálne platené, ale to v osemnástich nevnímate.

  • 15. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 74 482x
  • 201
Mám panický strach z našich nemocníc. Zažila som tam horor

Prvý pokus

Mám panický strach z našich nemocníc. Zažila som tam horor

V tomto prípade nejde o starého človeka, ktorý v agónii opúšťa pozemský život, ale o mňa, teda 26-ročnú mladú ženu, ktorá si kvôli banalite vytrpela maximum. Je im teda jedno, či tam majú 90-ročnú babičku alebo mladú zdravú ženu, ktorá má život pred sebou. Jednoducho nás berú ako tovar na páse.

  • 15. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 28 498x
  • 88
Aj zvieratá zomierajú lepšie ako pacienti v našich nemocniciach

Prvý pokus

Aj zvieratá zomierajú lepšie ako pacienti v našich nemocniciach

Blog s názvom „Ako si zabiť babičku" som sa rozhodla napísať už vo februári tohto roka. Neuveriteľné, ba doslova hororové zážitky z posledných dní života našej babičky v najznámejšej bratislavskej nemocnici, boli pre mňa ale natoľko traumatizujúce, že som ich na dlhé mesiace pochovala na dno svojho vedomia a usilovala sa na ne zabudnúť.

  • 13. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 68 978x
  • 284
Ako sa zdochýna v slovenskej nemocnici

Prvý pokus

Ako sa zdochýna v slovenskej nemocnici

V tomto prípade nemá zmysel obracať sa na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, na nijaký úrad, obrátiť sa nie je kam. Nepochybujem o tom, že diagnóza bola stanovená správne a rýchlo. Nepochybujem, že na liečbe sa nedalo nič vylepšiť. Je teda všetko v poriadku? Ani náhodou. To, v akých podmienkach zomiera človek v slovenskej nemocnici, v poriadku nie je. Ten nihilizmus personálu, tie zbytočné prekážky bežným pokusom spríjemniť si zvyšky života, cynizmus by to bol, keby to obsahovalo myšlienku, toto je len odľudštená ľahostajnosť.

  • 13. sep 2013
  • Páči sa: 5x
  • Prečítané: 105 936x
  • 387
reklama
SkryťZatvoriť reklamu