reklama

Vyšší vek a choroby štúdiu nebránia

Urobil som štátnu skúšku z cudzieho jazyka na Jazykovej škole na Golianovej v Nitre. Mám 57, som invalidný dôchodca s ŤZP, momentálne podstupujem liečbu chemoterapiou. Prečo o tom píšem?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Píšem o tom preto, aby som motivoval a inšpiroval ľudí ktorý sú v podobnej situácii ako som ja.

V porovnaní s ostatnými máme možno tú „výhodu", že máme viac voľného času. Pokúsme sa ho teda využiť nejakým užitočným spôsobom. Jednou z možností je aj štúdium cudzieho jazyka. V mojom prípade to začalo prípravným kurzom, ktorého cieľom bola príprava na zvládnutie štátnej skúšky. Tento kurz začal minulý rok v septembri.

Zároveň s kurzom mi začala liečba chemoterapiou. To mi priťažilo. Kurz sa konal raz za týždeň v rozsahu troch hodín. Moju skupinu mala na starosti p. profesorka O... Pracovala s nami veľmi zodpovedne. Bola veľmi náročná, vyžadovala od nás vedomosti, na jej hodinách nebola žiadna voľná minúta. Mailom sme dostávali domáce úlohy zamerané na gramatiku a prekladanie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Občas sme šomrali, ale na konci sme museli uznať, že to bol užitočný a správny postup. Samozrejme, bol som v triede najstarší. Mal som spolužiakov a spolužiačky mladšie o 40 rokov. Na začiatku ma to úplne vydesilo, ale neskôr sa to premenilo na fantastický zážitok. Bolo ťažké na začiatku sa rozhodnúť, či do toho ísť, ale teraz viem, že to stálo za to. Kurz som absolvoval a štátnice urobil. Nebolo to jednoduché.

A ten kurz bol potrebný, bez neho by to nešlo. Takže vážení seniori! Ak máte čas a chcete ho užitočne

využiť začnite študovať cudzí jazyk. Ja som v Nitre stretol skvelých pedagógov a učiteľov, ktorí ma mnohému naučili. Samozrejme bolo potrebné chcieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

autor: Ľubor V. (autor požiadal o nezverejnenie priezviska)

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu