reklama

Allianz: keď chcete mať viac škôd než bez poisťovne

Žijem dlhší čas v Thajsku, a keďže mi tam slovenské zdravotné poistenie neplatí, z Allianz online ponuky som si kúpil “Poistenie liečebných nákladov v zahraničí v neobmedzenej výške a základné asistenčné služby”.  Keďže mi ho odporučili ľudia, čo ho tiež majú, dokonca si preto zrušili aj zdravotné poistenie na Slovensku, detaily som príliš neštudoval.  Ako sa ale hovorí, “The devil is in the details” (Čert je v detailoch), čo som zistil hneď, keď som ho potreboval využiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Pred pár mesiacmi som si našiel na nohe malý červený fliačik, na mieste, kde som mal pred niekoľkými rokmi rakovinu kože. Slovo “rakovina” znie síce nebezpečne, ale ako mi vtedy povedala moja kožná lekárka, ono to bola taká “dobrá rakovina”; bazalióm, najčastejšia rakovina kože, ktorá iba zriedka metastázuje alebo usmrcuje. Poslala ma k chirurgovi, ktorý to za pár minút vyrezal a poslal na histológiu. Tam potvrdili, že to síce bol ten bazalióm, ale bol vyrezaný celý, takže kožná mi iba nariadila prísť k nej každého pol roka na kontrolu, čo nás však po pár kontrólach prestalo oboch baviť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odvtedy prešlo niekoľko rokov, ja som sa zabudol v Thajsku, a tu hľa, zrazu si nájdem ten červený fliačik, presne na mieste, ktoré moja kožná vždy tak hĺbavo skúmala. Joj, čo teraz? Na Slovensko za kožnou predsa nepoletím. Keď som si už ale zaplatil to “poistenie liečebných nákladov v zahraničí a základné asistenčné služby, poslal som asistenčnej spoločnosti, Mondial Assistance, s.r.o., e-mail, nech poradia oni. To som však nemal robiť!

Ich prvá odpoveď sa začínala síce dosť formálne (“Potřebujeme si zaevidovat tuto pojistnou událost a zeptat se na pár informací ...”), ale vysvetlila mi, že: “Pokud [nás nebudete otravovat a] půjdete na ošetření [sám], uschovejte si lékařskou zprávu a kopii účtenek za úhradu ošetření, aby Vám to mohlo být později proplaceno. … Pokud nevíte, kam si můžete zajít na ošetření, jsme schopni jej zařídit přes naší pobočku. … Prosím dejte mi vědět, jak budeme společně řešit Vaší pojistnou událost.” (To PR školenie, čo absolvovali, očividne nebolo zbytočné.) Tak som zašiel ku kožnej v miestnej nemocnici, ktorá mi to za 7000 Bahtov (cca. 165 eur) ponúkla vyrezať sama.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo som mal vtedy spraviť, bolo viac sa s Mondial Assistance ani nebaviť, dať sa ošetriť touto kožnou a poslať poisťovni len účet. Nejak ma ale oblblo to ich ”Prosím dejte mi vědět, jak budeme společně řešit Vaší pojistnou událost” a 7000 Bahtov za zákrok, čo mi pripadal menej náročný ako vytrhnutie zuba, ktoré som absolvoval pol roka predtým za 500 Bahtov, sa mi zdalo trochu veľa. Takže, aby sa potom náhodou necukali, všetko som im napísal a ponúkol, že ak mi chcú zariadiť ošetrenie inde, rád to využijem. Keď som ale čítal ich nasledujúcu odpoveď, bol som rád, že ležím, lebo inak by ma určíte povalilo.

Odpísali mi, že na základe rozhodnutia ich posudkového lekára mi kúpia letenku na Slovensko za 665 eur a ošetriť sa mám dať tam. Alebo ak nechcem, musím im podpísať prehlásenie, že cestu na Slovensko odmietam, súhlasím, že oni budú za moje ošetrenie v Thajsku zodpovední iba do ceny letenky a “pokud by později nastaly nějaké potíže,” uhradiť si ich budem musieť sám.
No to ma podrž! Ja tu mám ponúknuté ošetrenie za 165 eur a oni mi chcú kúpiť letenku za 665 eur pre prípad, že by v budúcnosti nastali nejaké nepredvídané “potíže”? A ja pako som si myslel, že pre prípady, že budem mať nepredvídané zdravotné “potíže”, mám Allianz poistenie liečebných nákladov v neobmedzenej výške.
Keďže však šlo o rakovinu, tento postoj ich posudkového lekára ma aj riadne vystrašil a podpísať im reverz som riskovať nechcel. Nasledujúcich pár dní sme si teda vymenili pár e-mailov, že či to s tou letenkou myslia vážne, a z ich reakcií som pochopil, že vážne myslia hlavne to, aby som im podpísal, že letieť na Slovensko odmietam a súhlasím s limitovaním výšky úhrady za moje liečenie v Thajsku. To som však odmietol, a tak sme sa dohodli, na kedy mi zariadia let a taxíky na letisko a z letiska.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ich zariaďovanie mojej cesty bolo pekné rošambo samo o sebe, ukazujúce akurát, že to asi nikdy predtým nerobili. (To im ozaj každý radšej podpiše reverz? Alebo som jediný blb, čo ich požiadal o asistenciu?) Perličkou bolo, keď ma po prílete v hale, kde ma mal čakať ich “taxikár” s ceduľkou a mojím menom, nikto nečakal. Keď ma po takmer dvoch hodinách a útrate 9 eur na telefónne búdky Mondial Assistance nakoniec so svojím “taxikárom” spojili, ten mi oznámil, že nemá peniaze na parkovisko, a chcel, aby som ho išiel hľadať pred budovu letiska. Keď sme sa nakoniec našli, vysvitlo, že vôbec nie je taxikár, ale pracovník odťahovacej služby (patrične oblečený v červených montérkach s reflexnými páskami) a v príletovej hale nechcel čakať už aj preto, lebo iní taxikári tam naňho divne pozerali. Nuž, to sú služby Mondial Assistance.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som po prílete navštívil svoju starú známu kožnú, uistila ma, že určite na to nezomriem (čo mi spadol kameň zo srdca), ale poslala ma k chirurgovi, ktorý to zase za pár minút vyrezal a poslal na histológiu. Celá procedúra mi zabrala zhruba 3 hodiny, hlavne kvôli množstvu pacientov v ich čakárňach, a stála ma 34,60 eura v hotovosti (keďže zdravotnú poistku na Slovensku som si po vzore svojich známych tiež zrušil). O 10 dní neskôr som išiel k chirurgovi dať si vybrať stehy. Ten ma privítal slovami: “Tak bola to rakovina, dobre, že sme to vyrezali. Bolo to ale vybrané celé, takže si to len pozorujte a ak sa vám tam náhodou znova niečo objaví, dajte si to vyrezať zas; pokojne aj v Thajsku.”

O pár dní neskôr som na vlastné naklady bol už späť v krajine, z ktorej som nebyť “asistenčnej služby” nemusel ani odísť a kde som medzitým prišiel aj o 2-týždňový príjem z môjho podnikania, a to len preto, že ani ich posudkového lekára a ani celú Mondial Assistance/Allianz vôbec nezaujímalo, čo bolo pre moje ošetrenie výhodnejšie. A nezaujíma ich to dodnes. Keď som Allianz poslal sťažnosť a požiadavku na preplatenie mojej letenky späť do Thajska z dôvodu hrubej nedbanlivosti Mondial Assistance, odpísali mi, že “asistencna sluzba konala plne v sulade so znenim Vseobecnych poistnych podmienok pre cestovne poistenie … Sme radi, ze pozitivny nalez sa vo Vasom pripade nepotvrdil … liecebne naklady mohli byt omnoho vyssie, ak by sa napr. potvrdil pozitivny nalez.” Idioti.

V závere dodám, že keďže som 3 roky študoval v USA právo (vyše 20 rokov som tam aj žil), viem, že keby takéto niečo spravila nejaká poisťovňa tam, žiaden právnik by nemusel dlho presviedčať porotu, aby im vyrubila takú mastnú pokutu (“punitive damages”), že by ich také srandičky navždy prešli. Slovenské zákony musia byť asi veľmi impotentné, keď si Allianz - Slovenská poisťovňa niečo také dovolí.

Autor: Juraj Tomašovič

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu