reklama

Neskúsime to s priamou demokraciou?

Za chvíľku tu máme marec a ja sa už neviem dočkať, kedy budem môcť aj ja niečo urobiť pre blaho tejto krajiny a celej spoločnosti. Neviem sa už dočkať toho krátkeho momentu, keď aj môj hlas bude dôležitý (či lepšie povedané anonymná obálka). Len mi je trochu divné, keď aj môj hlas je taký dôležitý, prečo ma pri vhadzovaní „môjho“ lístka do urny (aký výstižný názov), nikto nefotí, nikto nekameruje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Zjavne tu nie je niečo v poriadku. A ja sa po blamáži poslednej vlády a posledných udalostiach ale nie len posledných, začínam pýtať sám, či toto všetko je ešte vôbec možné. Príde mi to totiž úplne neskutočné, celá predvolebná kampaň, trápne bilbordy a tváre ľudí, ktorí sa tvária, akoby sa nič nestalo. A pritom majú na svedomí toľko, že by to pre niektorých (keby sme žili v demokratickom štáte) znamenalo basu na pekných pár rokov. Keby som chcel byť veľmi tvrdý, tak v nejakom diktátorskom režime by niektorých povešali za vlastizradu. A práve títo ľudia sa tvária, akoby nič. Pýtam sa, ako je toto možné, dokedy sa ešte necháme oblbovať. Udalosti posledného obdobia jasne ukázali, ako to funguje na našom krásnom Slovensku a určite nielen u nás. Rozmýšľam, koho je to chyba, a myslím, že len nás nepolitikov, teda ľudí, ktorí vhadzujú do urien raz za čas anonymné obálky a myslia si, že sa tým niečo zmení, že niečomu pomohli. Už len totálny idiot by si nevšimol, ako je s jednotlivcom v tomto systéme manipulované, lenže možnosť urobiť zmenu je len na nás. Je choré, aby o tom, čo ja potrebujem, rozhodoval niekto za mňa a ešte bez mojej možnosti vyjadriť názor.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslím si, že jediná možnosť je priama demokracia a samostatnosť regiónov, ktoré by si samy stanovovali výšku daní, schvaľovali vlastné zákony a ku každému by musela byť možnosť vypísania referenda, a ak by zákon v referende neprešiel, nemohol by byť prijatý, niečo také ako úspešnosť referenda by neexistovala, pretože platnosť referenda by bola aj pri nulovej účasti. A každý región by stál na domácich podnikateľoch, žiadne obrovské zahraničné firmy, kde je človek degradovaný na úroveň stroja.

Myslíte, že je to sen? V 19. storočí sa slovenským národovcom o samostatnom Slovensku asi tiež mohlo len snívať. Sila zmeny je v ľuďoch. Hádam si nemyslíte, že zmeny sa dočkáte od ľudí, ktorí tento systém budovali a majú z neho najväčší osoh.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: Milan Blahút

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu