reklama

„Poloviční blázen bych ho nazval“

Dnes som si prečítal trojstranový rozhovor v týždenníku Plus7dní s ministrom práce Richterom. Začal som to čítať len tak, z nudy, aj keď som dobre vedel, o čom to asi je a že mi ako vždy, keď ho vidím alebo počujem, stúpne krvný tlak a rozčúlim sa do nebies. Ale ako nás učili tí múdrejší, nepriateľa porazíš, len ak dokonale spoznáš jeho myslenie. No a to je u ministra Richtera buď pozastavené (zastalo niekedy okolo r. 1988), alebo mu chýba úplne. Logicky je tým u mňa znovu víťaz, pretože jeho myslenie som nespoznal a nepochopil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Ale poďme k tomu, čo ma v tomto rozhovore vyviedlo úplne z miery a donútilo napísať tento blog. Samozrejme, Richter tvrdí, že za všetko, čo sa práve deje v zamestnanosti, môže hlboká hospodárska kríza (premiér Fico má smolu, že každé jeho vládnutie sa prekrýva s hlbokou hospodárskou krízou a podľa mňa, keď vyhrá aj tretie voľby, určite príde do Európy aj tretia hlboká hospodárska kríza), a samozrejme, my, nenažratí a sebeckí podnikatelia.

To mi bolo jasné, ešte než som začal čítať ten článok. No aby minister, dlhoročný poslanec a vysokoškolsky (?) vzdelaný človek vyhlásil, že na Slovensku si z toho, čo ekonomika vyprodukuje, podnikatelia a firmy zoberú (podľa prieskumu) 54 %, je nehorázne, hlúpe a urážajúce zároveň. Kde sme sa to dostali, keď člen vlády a niekto, kto sa spolupodieľa na riadení a chode tohto štátu, vypustí z úst takúto demagógiu. Ako dokáže zavádzať a púšťať do éteru nepravdy, len aby sa zapáčil istým voličom - odborárom. Podľa Richtera totiž, citujem: „Z toho, čo sa v ekonomike EÚ vyprodukuje, ide v Európe až 49 % na mzdy a necelých 40 % si rozdelia podnikatelia a firmy. Na Slovensku je to 37 % na mzdy a dokonca 54 % si rozdelia podnikatelia a firmy."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Musím sa priznať, že po pätnástich rokoch podnikania by som sa chcel dopracovať k takýmto číslam. Pripomína mi to raj na Zemi. Len mi nejde do hlavy, prečo sa mám ja z roka na rok horšie, prečo mi klesajú zisky a stúpajú náklady. Veď ani v časoch „rozkvetu" v našich zemepisných šírkach som nemal viac ako 20 % zisku. Asi je načase, aby som si priznal, že podnikať jednoducho neviem a ba čo viac, mal by som sa doučiť aj malú násobilku z I. stupňa ZŠ. Veď čo, bolo by o jedného kapitalistu menej a o 22 nezamestnaných viac. Veď to nie je ani stotina percentuálneho bodu a to sa do štatistík neráta. Ale aspoň nebudem platiť každý mesiac z mojej ekonomickej produkcie 44 % na mzdy, 20 % na odvody, 12 % na nájom, 11 % energie, 4 % prevádzkové náklady a 3 % poplatky, a keď mám smolný mesiac, tak aj povinné pokuty od štátnych úradov. S mojím ziskom 6 % (pardon, keď sa ulievajú kontrolné úrady, tak 9 %) som kapitalista ako remeň. Ale to sú asi všetci od Bratislavy na východ, západ, sever aj juh. A to som v strede, takže neviem, koľko ostane tomu v Stropkove.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ešte jedna pikoška z môjho podnikania v poslednej dobe (lebo u nás je naozaj kríza). V marci som mal po 4 mesiacoch vyšší plat ako moja čašníčka. Na môjho kuchára ešte bohužiaľ nemám. Vyriešil som to tak, že som prepustil dve slobodné mamičky privyrábajúce si u mňa na dohodu cez obedy. Makám miesto nich. Takže pánu ministrovi Richterovi odkazujem - poloviční blázen bych ho nazval. A radšej nenapíšem, čo mu odkazujú tie dve slobodné mamičky.

Autor: Petluš Maroš

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu