reklama

Ako sa vám môže zmeniť život za necelý rok

Nikdy som ešte nič podobné nepísala, ale po dlhej dobe je lepšie pár životných udalostí vypustit z vnútra von. Celý môj život, zatiaľ krátky, som nemala na ružiach ustlané, ale niekto, neviem, kto, mi dal v živote vlastnosť netrápiť sa, neľutovať a hlavne vedieť veľké životné situácie prejsť  s úsmevom na perách. Neviem, či je to dobré, možno aj áno. Hlavne aj preto tu chcem v krátkosti niečo napísať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Rok 2012, december... zomrel moj nevlastný otec (upil sa k smrti a dostal porážku, ktorej následne o par dní podľahol), bola to veľká strata, nič som však necítila. Sklamal ma veľakrát.

Vianoce neboli pekné a ani zďaleka sa nepodobali na rodinnú pohodu. Ja som doma nebola, odsťahovala som sa do zahraničia ako veľa mladých vyštudovaných ľudí u nás a prvé Vianoce som musela ostať za hranicami. Si hovorím, veď Vianoce budú aj na budúci rok, tak som sľúbila mamke - ďalšie Vianoce ma máš doma.

Pár mesiacov ubehlo bez vážnych komplikácií alebo, ako by som to nazvala, bežný život smrteľníka. Prešli dva mesiace a mamka mi oznámila, že ide na operáciu, ženské veci. Úplná brnkačka, napísala. Ukázalo sa, že tá bezproblémová operácia bola veľmi komplikovaná a mamka zomrela po pár mesačnom trápení, bolesti a silnom boji žiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa toto všetko stalo? Mamka mi volala, nech prídem domov, chce ma vraj vidieť. Kúpila som si letenku a letela. Aby som si nemyslela, že to bude všetko také jednoduché, zistila som, že som tehotná s mojím priateľom.

Po príchode domov som vystúpila z vlaku a hneď som šla do nemocnice. Mamka ma rada videla, povedala, že ma ľúbi, a ja som jej sľúbila, že ráno prídem a budem jej čítať knižky.

Ráno sme vstali a šli niečo nakúpiť. Vtom sestre zvonil telefón... mamka umrela. Bola to najvačšia bolesť, neuveriteľne silná, a hovorím si: som mladá, je to blbosť, nemôže sa to stať, prečo mne? O dva dni nato sa mi potvrdilo, že som tehotná, nevedela som, či sa mám tešiť, alebo nie. Prišlo ďalšie vyšetrenie a doktor mi oznámil, že som o dieťa prišla... bola to ďalšia rana v krátkom čase.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas tohto jedneho mesiaca mi zomreli ešte ďalší dvaja kamaráti. Aj napriek tomuto všetkému, čo sa stalo, som bola pokojná a snažila som sa rozmýšlať rozumne a neutápať sa v slzách, aj keď by som klamala, keby som nepovedala, že neplačem sem tam doteraz.

Prešlo pár mesiacov a ja si začínam uvedomovať to, že mamku už nikdy neuvidím, nikdy ma neopraví, neporadí mi a hlavne ma neobjíme, nepovie mi, že som jej slniečko.

Nikdy som blog nepísala, ale chcela som sa zveriť s tým, čo cítim. Napriek tomuto všetkému, a to nie je všetko, som to stále ja. Malá, nevinná, na prvý pohľad ničím neskúsená slečna. Týmto som aj chcela povedať: budte silní aj napriek všetkému, čo sa vám v živote stalo alebo stane, treba vstať a ísť ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

autorka: V. P. (údaje sú v redakcii)

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu