reklama

Zažime to spolu? Ďakujem, nie, už som zažil

Verím tomu, že lojálny zákazník sa oplatí, pretože nakupuje opakovane, udržať si ho je lacnejšie ako získať nového, je menej citlivý na cenu, neuteká ku konkurencii kvôli krátkodobej výhode, ľahko a cielene mu môžete predať dodatočné produkty a služby, vaši zamestnanci majú ľahší a príjemnejší život, pretože trávia menej času riešením reklamácií a sťažností a navyše lojálny zákazník šíri vaše dobré meno a vďaka sile osobného odporúčania privádza nových zákazníkov zo svojho okolia. Lojálny zákazník nespadne z neba a nie je ani produktom agresívnej akvizičnej kampane, ale stáva sa ním postupne vďaka svojim zážitkom a skúsenostiam  vo všetkých aspektoch kontaktu s dodávateľom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)

Existujú firmy, ktoré zaujíma, ako ich vníma a hodnotí zákazník, a čuduj sa svete, čím viac zákazníkov je pripravených odporučiť ich v pomere k tým, ktorí sú so svojou skúsenosťou nespokojní, tým lepšie je postavenie týchto firiem voči konkurencii a hlavne ich predpoklady pre ďalší udržateľný rast. To mi pripadá fér.

No a potom sú tu firmy, ktorých zmutovaná predstava o zákazníckej lojalite je postavená na princípe uloviť a zamedziť neželanému úniku systémom prekážok, na prekonávanie ktorých aj nie veľmi spokojný zákazník rezignuje z dôvodov hroziaceho nepohodlia alebo dokonca sankcií. Nedávno som zdieľal článok, ktorý hovoril práve o tom, že bezprostredný dôvod pred odchodom od poskytovateľa telekomunikačných služieb nie je zďaleka ten jediný. Je to o tej povestnej kvapke, ktorou pohár pretečie a pomôže konečne prekonať nechuť k nepohodliu a sankciám v prospech zmeny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja osobná skúsenosť sa týka poskytovateľa s magentovým logom. Som jeho zákazníkom určite viac ako 15 rokov a viackrát som mal dôvody a chuť na zmenu, ale nikdy dostatočné odhodlanie na prekonávanie spomínaných prekážok. Nevediem si podrobné záznamy, takže si pamätám len asi posledný rok a pol.

Naposledy som sa zaviazal k určitému balíčku mobilných služieb v rámci určitého programu. Život prináša meniace sa potreby, takže po pár mesiacoch som navštívil obchodné miesto so žiadosťou o zmenu programu, podotýkam, že na program s vyšším mesačným paušálom. Nedalo sa, zmeny boli možné len v balíčkoch, ale nie v programe ako takom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred pár dňami som prišiel na obchodné miesto znova, tentoraz s požiadavkou na zmenu balíčkov v rámci programu. To sa ale už tiež nedá, pretože daný program sa už nepredáva. Moja chyba, zaslúžim si byť potrestaný, ale môžem si zmeniť program ako taký s novou viazanosťou. Pôvodná viazanosť mi potrvá ešte dva mesiace, a keď novú nechcem, mám smolu a musím si počkať, aby som mohol dať výpoveď bez pokuty.

Okrem toho využívam služby televízie a internetu na optike. V mieste môjho bydliska neboli k dispozícii od rovnakého termínu, takže moje zmluvy sa míňali o niekoľko mesiacov a napriek využívaniu oboch som si podľa poskytovateľa nezasluhoval zľavu za kombináciu služieb, pretože neboli na jednej zmluve. Boli však na jednej faktúre, a keď som sa stal SZČO a prišiel som s požiadavkou, aby mi internet fakturovali zvlášť na IČO a televíziu naďalej na fyzickú osobu, tak to zase nebolo možné, pretože je to jedno odberné miesto. Na otázku, či je lepšie riešenie pre poskytovateľa odísť s jednou zo služieb ku konkurencii, mi na obchodnom mieste povedali, že asi áno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po čase som si s jednou zo služieb po uplynutí viazanosti počkal, aby som ich mohol časovo zjednotiť a získať výhody z odberu oboch služieb plynúce. Nevadí, že som ich tak fakticky odoberal už predtým a počas čakania mi za tú dočasne neviazanú službu naparili neviazanú, rozumej vyššiu cenu. Asi ako bonus za to, že som službu aj po uplynutí viazanosti naďalej odoberal.

No a tá posledná kvapka súvisí s tým, že som zmenil bydlisko, a keďže podľa internetovej stránky poskytovateľa je na novej adrese optika takisto k dispozícii, vybral som sa znova na obchodné miesto požiadať o presťahovanie služby. A zase prekvapenie. Na novej adrese je síce optika, ale iné technologické riešenie, takže by išlo o novozriadenú službu s viazanosťou znovu na dva roky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšiu viazanosť, alebo skôr zviazanosť už naozaj nechcem. Predpokladám, že sa rozídeme s tým, že zaplatím mastnú pokutu za predčasnú výpoveď, napriek tomu, že som svoj záväzok dodržať chcel, ale nebolo mi to umožnené. Zatiaľ som sa rezultát nedozvedel, pretože mi síce už pred 8 dňami promptne textovou správou potvrdili prijatie podnetu, ale netuším, akú lehotu považujú za primeranú na odpoveď nespokojnému zákazníkovi.

Že zažime to spolu? Ďakujem, nie, už som zažil. Čo myslíte, odporučím vám tohto poskytovateľa telekomunikačných služieb?

autor: Michal Kredátus

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu