reklama

Čokoláda z Kauflandu

Tento príbeh sa začal naoko úplne nezaujímavo a nevinne - kúpou dvoch kusov rôznych druhov čokolád privátnej značky Katy v hypermarkete Kaufland na Romanovej ulici v Bratislave. Bol čas predvianočný roku pána 2014 a tak slečna F. nakupovala o dušu rôzne potraviny, majúc za cieľ vytvoriť o sviatkoch atmosféru hojnosti a pohody, čo len bude v jej silách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (189)

Scéna 1: 

Jej snaha o vytvorenie čo najpríjemnejšej atmosféry bola výrazne narušená otvorením prvej čokolády Katy, pretože na prvý pohlad vyzerala nekonzumovateľne až hnusne. Rôzne pavučinky, podozrivé dierky, zhluky malých zrniek niečoho nepatričného. Juj, ešte že to neotvárala v intímnej atmosfére prítmia sviečok, ale pri dobrom osvetlení. Niet nad `skvelý pocit`, ked podobný objav učiní maškrtník až po pár sústach. 

No co už, také veci sa stávaju a ani v prípade výrobkov spoločnosti Kaufland sa pre slečnu F. nejednalo o prvý zážitok podobného druhu (červavé musli tyčinky). Ale veď tu máme ešte ďalšiu Katy čokoládku, takže mlsný jazýček určite neobíde naprázdno - aj keď už asi tak dobre chuťit nebude po tomto zážitku. 

Ale čo to! Po otvorení druhej čokolády Katy (podotýkam odlišného druhu) slečnu až naplo na vracanie. Nielen že niesla oveľa výraznejšie stopy po nežiaducich obyvateľoch, ale jeden z nich sa rovno aj predstavil v plnej kráse, snažiac sa uniknúť náhlym lúčom svetla!!! Tento fešák o dľžke vyše centimetra, šprintoval ako na olympiáde klasickým štýlom na červíka. Sakramentská náhodička -> dva rozdielne druhy čokolád, rozdielne série... 

Sviatočná atmosféra zruinovaná, ale čo už - veď mohlo byť aj horšie (konzumácia takejto `pochúťky`). Zakázal som jej tento hnus vyhodiť do smetí, pretože keď už pre nič iné tak z princípu je podľa mňa vhodné takéto poklady ísť `otrieskať o hlavu v patričnom obchode. Slečna F. síce nemá odložený bloček od nákupu, ale keďže sa jedná o privátnu značcku spoločnosti Kaufland, ktorú iné obchody ani neponúkajú, tak by prípad mal byť jasný a nikto by nemal vysloviť podozrenie, že chceme neprávom očiernovať túto firmu. Takisto oba výrobky neboli po záručnej dobe, takže case clear, nie? Pri najbližšom nákupe sa pôjde reklamovať.... 

Scéna 2: 

Tesne pred silvestrom mi slečna F. volá, že ju v Kauflande na Romanovej ulici odmietajú riešiť. Vraj nemá bloček (úprimne - kto už si dlhodobejšie odkladá bločky z nákupu potravín? Našťastie podobné prekvapenia sú v našich relatívne civilizovaných končinách dosť zriedkavé... Veď predsa aj patríme do tej Európskej únie nie?). Pani obsluhujúca pri pulte to ale videla inak, a len opakovala dokola -> nie je bloček a čo ak ste to zakúpila niekedy pred rokom.

Ze je to úplne IRELEVANTNE? Lebo: 
-výrobky niesú po záručnej lehote 
-jedná sa o privátnu značku firmy Kaufland, ktorá má pod palcom tieto výrobky od vzniku až po predaj koncovému spotrebiteľovi resp. ktoré nesú ich logo na obale a v inom obchode ich ani nekúpite 

Moje naivné očakávanie štýlu komunikácie zhruba prepáčte, veľmi nás to mrzí - výrobky Vám hneď zameníme a preskúmame situáciu, aby sa podobné prípady neopakovali sa prekvapujúco nekonalo. Ale asi som len rozmlsaný prístupom ich konkurencie - napr. v Lidli vymenili skysnuté mlieko ich privátnej značky takýmto štýlom, a o bloček (ktorý som náhodou ešte mal) ani nejavili záujem. 

No možno len dotyčná zamestnankyňa za pultom neabsolvovala firemné školenie na tému prozákaznický prístup a tak som slečne F. cez telefón odporučil, nech si dá zavolať nadriadeného a konzultuje to s ním... 
Nuž nepomohlo, za chvílu mi volá s plačom na krajíčku, že aj pani vedúca ju `odpinkala`. Tak som žiadal, nech mi tú pani za pultom aspoň dá k mobilu, že si to s ňou vydiskutujem. Ale tá odmietla so mnou vôbec hovoriť, a tak v stave maximálneho vytočenia som len vyštekol do telefónu Cakaj tam, hneď idem osobne si s nimi pokonverzovať!... 
Mal som síce úplne iné predstavy o strávení následnej polhodiny svojho života, konkrétne sa ísť konečne okúpať, no stupeň pobúrenia bol natoľko vysoký, že predstava ísť medzi ľudí s mastnou hlavou bola oveľa menej poburujúcejšia. 

Scéna 3: 

Pod vplyvom značnej dávky adrenalínu som sa následne dostavil bleskovou rýchlosťou cez polku Petržalky na miesto činu. 
Zadychčaný, v stave maximálneho rozčúlenia že sa tam vôbec musím trepať osobne, som pracovníkom začal hneď dôrazne `hovoriť svoje`. Síce slušnými slovami, ale priznávam, že zvýšeným tónom hlasu. Veď aj hneď pribehol `sekuriťák` preskúmať, že čo je to tam za konflikt - a tak som ho aspoň ponúkol na ochutnávku `darčekov`, ktoré dáva Kaufland svojím zákazníkom `pod stromček`. :o) 
Síce počas doby môjho presunu do hypermarketu prišlo k posunu situácie - zamestnanci `veľkoryso` súhlasili s výmenou červavých čokolád, ale ich prístup bez náznaku ľútosti a ospravedlnenia ma vytáčal `dožerava`. Pani vedúca neustále opakovala mantru o absentujúcom bločku a jak môzem byť rad, že sa s nami vôbec vybavujú- akoby nechápala či nechcela chápat, že tých 2x 39 centov nebolo zďaleka `jadro problému`... 
Takisto opakovala, ako sme jediní, čo sa na čokolády `Katy` stažujeme, že zatiaľ nemali jedinú reklamáciu a jedná sa `určite iba o ojedinelý problém`. Tomu som sa ale otvorene zdráhal uveriť, keďže pravdepodobnosť, že si kúpite dva kusy rôznych druhov čokolád v jednom čase a oba budú červavé (a zároveň nikto iný toto `štastie` mať nebude) by mala byť civilizovaných krajinách, kde sa dbá na hygienu a kontrolu, skutočne veľmi malá. 
Byť submisívnejšia povaha, tak sa im možno rovno ospravedlním ja, že si ich dovoľujem `otravovať`. 

Našťastie slečna F. bola oveľa kľudnejšia ako ja a vyslovila racionálny návrh, nech radšej skontrolujeme aj vymenený tovar. A tak celá tragikomédia dostala ďalšie grády.... 

Scéna 4: 

...Ano správne tušíte, na scénu sa dostáva ďaľšia červavá čokoláda - akurát tentokrát `čerstvejšia`! 
Neodpustil som si zavtipkovať štýlom `no ani na túto nemáme bloček, holt tak asi máme smolu, pretože nemáme ako dokázať Kauflandu, že problém sa týka skutočne ich spoločnosti`. 
Vedúca začínala javiť známky posunu do defenzívneho postoja. odbehla smerom dovnútra predajne, a víťazoslávne doniesla ďalší kúsok - z inej série, ktorý podľa údajov na obale mal byť vraj jedlý až do októbra 2015. Veď ten musí už byť naisto OK! Nebol.... 

Toto sa opakovalo tri krát, načo už pani vedúca rezignovala a s útrpným pohľadom vyplatila slečne `výhru` 2x 39 centov európskych... 
Počas toho nám čas vypľňala zamestnankyňa za pultom bonmotami ako citujem: `veď je to aspoň s proteínmi`, ktoré boli v danej situácii skutočne dosť nevhodné a následne som ju aj ponúkol, že má jedinečnú príležitosť obohatiť svoj stravný režim. Možno sa len snažila zlahčiť dusnú atmosféru, no moc jej to nešlo. 
Pani vedúca sa decentne nepatrne usmievala, čo som jej aj vytkol, ale dodatočne jej to ani nemám za zlé - tiez si nakoniec začal zo situácie robiť žarty, ked som si uvedomil silnú situačnú tragi-komiku celej scény, priam ako zo zlého filmu. Už s úsmevom som aj prehodil k pánovi stojacemu vedľa pri pulte, že keby také niečo práve nezažil osobne, tak asi ani neuverí... 

Záver: 

Poučenie? Hmmm. 
Keď kupujete v Kauflande výrobky ich privátnych značiek, tak: 
-dobre si rozmyslite kúpu potravín s obsahom orechov 
-otvárajte zásadne pri dobrom osvetlení (tohto sa osobne držime už od objavu červavých musli tyčiniek značky `Stilla`) 
-...a samozrejme ODKLADAJTE BLOCKY až do zdarného skonzumovania potravín! 

Nechcel by som vidieť sklady Kauflandu, keď je v nich možné, že nepríjemnosť, ktorej pravdepodobnosť by sa mala blížiť k pravdepodobnosti výhry v športke, sa blíži skôr k pravdepodobnosti istoty (zo všetkých čokolád rôznych sérii a aj druhov účastniacich sa tejto `story` iba JEDNA NENIESLA očividné príznaky `obyvateľov`). Hygienici by si asi zgustli... :o( 

Bohužial ani toto nebol ten dôvod, prečo som sa rozhodol opísat túto skúsenosť. Uznávam totiž fakt, že zamestnanci Kauflandu naozaj nemuseli o probléme vedieť a nemôžu predsa každý výrobok odbalovať a kontrolovať. 

Tým dôvodom bolo hlavne absolútne ZLYHANIE `krízovej` komunikácie, absencia prozákazníckeho prístupu, filozofia `zatľkať zatľkať zatľkať`, a to všetko pre.... 2 x 39 centov! 
Zamestnancom Kauflandu aj tento bagateľ stačil nato, že vidiac pred sebou nedostatočne asertívnu osobu (slečna F.) sa odmietali situáciou spočiatku vôbec začať zaoberať. 

Pre istotu OPAKUJEM, v prípade ak by zamestnanci Kauflandu riešili reklamácie (aspoň svojich vlastných privátnych značiek) podobne PROZAKAZNICKY ako som zatiaľ zažil nielen inde, ale aj v samotnom Kauflande, tak by som tu NEMAL O COM PISAT - pretože scéna 2 až 4 by sa jednoducho nekonala, a potom si mohli niekde decentne v súkromí skontrolovať podorzive série čokolád. 
Jednoducho `shit happens`... ale ide o to, ako sa k tomu postavíte. 

O totálnu nehoráznosť sa jedná v prípade, že zodpovedné osoby mali už vedomosť o probléme výrobkov s červíkmi, a napriek tomu ho neriešili a naďalej predávali pochybný tovar chladne kalkulujúc, že ľudia si aj tak nenechávaju bločky resp. nebudú sa chodiť sťažovať kvôli potravinám `za pár centov`. Jednoducho ich radšej vyhodia do smetiaku - to čo mal v prvom rade urobiť už samotný Kaufland! 

Aby tento text nevyznieval tak jednostranne negatívne, tak na záver dodám, že Kaufland pokladam (aj) aktuálne za jeden z najlepších hypermarketov na Slovensku. Nakupujem tam rad, vdaka obvykle naozaj priaznivym cenam, zaujimavym akciam, relativne k cene nadpriemerne dobrej kvalite a paradoxne.... vybornemu sortimentu tovaru privátnych značiek, kde dostanem za menej penazí skutočne najviac muziky!
Nebudem tu hviezďiť klišé výkrikmi, jak uzz nikdy do ich obchodov ani nevstúpim - skôr dúfam, že vysledkom napísaného bude aspoň o niečo menšia pravdepodobnosť podobných situácii v mojom obľúbenom obchode resp. že racionálne oprávnené reklamácie budú prebiehať v ústretovejšom duchu a nie primarne snahou o odpudenie nejakou formalitou. 


P.S. 
Keď som ešte za čerstva referoval o tomto zážitku známemu, tak vôbec nebol prekvapený, pretože podľa jeho slov aj jemu sa už pošťastilo zakúpit v Kauflande červavú čokoládu. Preto by bolo vhodné, keby sa OZVALI AJ ĎALŠÍ podobne postihnutí výherci, aby si táto spoločnost uvedomila (musela priznať), že sa nejedná o ojedinelú záležitosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autor: Ivan Kovár

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu