MBank - Hlava XXII

Autor: Prvý pokus | 30.6.2017 o 9:04 | Karma článku: 4,86 | Prečítané:  1155x

Chápem, že aj v banke sú iba ľudia, ktorý môžu spraviť chybu. No ľudské by bolo po pochybení sa ihneď ospravedlniť a napraviť aj súvisiace škody.

"Yossarian sa naňho vážne pozrel a skúsil to z iného konca. "Je Orr blázon?"

"Pravdaže je, " prisvedčil doktor Daneeka.

"Môžete ho preradiť?"

"Pravdaže môžem. Ale najprv ma musí o to požiadať. To je predpis."

"Tak prečo vás o to nepožiada?"

"Pretože je blázon," vysvetľoval doktor Daneeka. "Musí byť blázon, keď doteraz neprestal s bojovými letmi, hoci toľkokrát vyviazol len o vlások. Pravdaže, môžem Orra preradiť. Ale najprv musí o to požiadať."

"To je všetko, čo musí urobiť, aby ho preradili?"

"Všetko. Stačí o to požiadať."

"A potom ho už preradíte?" spýtal sa Yossarian.

"Nie. To nemôžem urobiť."

"Chcete povedať, že je v tom nejaký háčik?"

"Pravdaže je v tom háčik," prisvedčil doktor Daneeka. "Hlava XXII. Každý, kto sa chce vyhnúť bojovému nasadeniu, nie je ozajstný blázon."

Tento citát z knihy Josepha Hellera Hlava XXII ukazuje dokonalosť vojenského predpisu hlavy XXII, v knihe sa spomínajú aj rôzne metafory ako napr. "hlave XXII nikto neprejde cez rozum".

Podobnú absurdu situáciu prežívam. Prepis hovoru je skrátený, pretože mojim cieľom nie je napísať pokračovanie danej knihy iba blog. Sumy sú orientačné.

"Dobrý deň, Prepáčte ja už štvrtýkrát volám na Vašu informačnú linku a chcem si overiť akú sumu mi zablokoval exekútor na mojom účte vo Vašej banke. "

"Na Vašom účte je exekútorom zablokovaná čiastka vo výške 6000 eur. "

"A nie je tam niekde chyba? Viackrát som si to overoval u exekútora a on mi vraj zablokoval 4000 eur. "

"Nie mi tu máme požiadavku na zablokovanie 6000eur. "

"Ale ja už po x telefonátoch s exekútorom mám aj písomné potvrdenie, že mi zablokoval 4000eur. "

"Nie, to nie je možne, Na Vašom účte je exekútorom..... "

"Dobre a mohli by ste mi zaslať potvrdenie, že Vás žiadal zablokovať 6000, aby som ho mohol konfrontovať? "

"Nie také potvrdenia nevydávame! "

"Ale bez tohto potvrdenia mu nemôžem argumentovať, že mi zablokoval neprimerane vysokú čiastku. "

"Je nám ľúto, no Vašom učte je...... "

"Mne nepomôže, že to 100x zopakujete. Ja potrebujem nejaké potvrdenie, že mi blokujete 6000e.

"Je nám ľúto, no na Vašom.... "

"A môžete  mi dať potvrdenie, že mi nemôžete dať dane potvrdenie? "

"Nie je nám ľúto. "

 

Snažím sa viacerými zjednodušenými spôsobmi vysvetliť zamestnankyni, ktorá už z úvodnej milej konverzácie prešla do ironického zacykleného skákania do reči, že  nechcem potvrdenie o výške blokácie., No aspoň niečo v písomnej forme, čo by mi pomohlo dostať sa zo šlamastiky. Rozdiel medzi 6000 eurami a 4000 je pre mňa kriticky. Mám na učte niečo cez 4000. Ak by som to dokázal exekútorovi, zastavil by mi aj zablokovanie 2/3 mojej mzdy. O právoplatnosti exekúcie bude rozhodovať súd asi dosť dlho, Pre mňa neprichádza do úvahy iba zaplatiť požadovanú čiastku.

 

"Prosím  skontaktujte ma s nejakým nadriadeným, ktorý by dane potvrdenie, ale potvrdenie, že podľa nejakého predpisu, zákona mi žiadne potvrdenie dať nemôžete... " Už som sa ani nedostal k záveru vety.

"A ak sa vám nepáči môj postup, môžete sa na mňa sťažovať. Takže mám tu formulááár. No tak čo? Čo sa Vám na nezdá? "

 

Som ten klasicky slovensky ťuťko, ktorý ani náznakom nedá v reštaurácii vedieť, že jedlo bolo nechutne. Nie to ho nebodaj vrátiť. No Tónom s akým sa so mnou rozprava ma vyprovokoval. Zdvihol som sa z pomyselného prachu ako zakrvavený westernovy hrdina a zo vzpriamenou hlavou, plný odhodlania podávam asi svoju prvú sťažnosť v živote.

 

"No dôvoď sťažnosti? No čo tam mam napísať no? No čakám! "

"Agresívny verbálny prejav. T.j. neustále skákanie do reči. Zvyšovanie hlasu a ironicky spôsob komunikácie. "

"To je všetko, iba to? "

Aaa ešteee. Doootyčna predstierala, že je hlúpejšia ako v skutočnosti je. "

"Chvíľka ticha. Konečne! Balzam pre moje uši, keď už do mňa nevyrýva tóninov operetnej speváčky. Po 15 sekundách sa uistila, či to mysli vážne a počujem ako sama na seba ťuká do klávesnice mrmle si. "....hlúpejšia ako v skutočnosti je. "

 

Zabitých ďalších 30 minút. Už viem aké to je na niekoho sa oficiálne sťažovať, No vyriešenie mojej situácie je na dohľad asi ako koniec severokórejskej krízy.

Môj dobrý kamarát hovorieva, že najhoršia smrť je z „oplašenia“. Čo ďalej, Čo ďalej. Exekútorovi nemá zmysel volal, pretože ten bude chcieť niečo rukolapne.

Nič, znova skúšam jediný oficiálny kontakt z mBank. Mám však šťastie na operátora. Kto chce hľadá spôsoby, kto nechce hľadá dôvody. A milý zamestnanec hľadá spôsoby. Museli sme však zavrhnúť viacero pokusov o nejaké potvrdenie. Pomôže mi však vypísať reklamáciu mailom na mKontakt. Ďíky chlape! Reklamácia zabrala. Dostávam pred tým nedobytnú správu že mam zablokovaných 4000 eur exekútorom. Čiže mi „ukradli“  2000 eur až kým som to pracne po 15 dňoch nezistil. Prvá reakcia z mBank? Iba sucha informácia, že problém je odstránený. Ani naznak ospravedlnenia, alebo slovka mrzí nás to. Síce už viem kde je chyba, no stále ešte mam blokovanú výplatu, pretože mi stále nedorazilo potvrdenie, ktoré som opakovane žiadal. A to, že na mojom učte je exekútorom čiastka, ktorú exekútor požadoval zablokovať.

Od zablokovania účtu a mojej mzdy prebehlo vyše mesiaca. Nemám informácie, žeby nastal posun v kríze na kórejskom polostrove. A to aj napriek návšteve Predsedu Národnej rady SR. Čo sa týka mojej mBank-Hlavy XXII, tu je moja posledná komunikácia s mBank.

na základe Vašej námietky, ktorá sa týkala poskytnutého riešenia Vašej reklamácie vyjadrujeme ľútosť, že ste nebol dostatočne spokojný s odpoveďou našich pracovníkov.

Po kontrole písomnej komunikácie môžem len potvrdiť, že konečné riešenie, ako aj odpoveď na Vašu požiadavku bola správna. V rámci termínu spracovania odpovedáme na reklamácie do 10 dní, k Vašej požiadavke sme pristúpili s maximálnou zodpovednosťou a prioritou. Obzvlášť je nám ľúto, že k vzniku tejto situácie došlo chybou ľudského faktoru. Z toho dôvodu banka postúpila k internému riešeniu a napomenutiu zodpovedného pracovníka. Za spôsobené komplikácie sa ešte raz ospravedlňujeme a zároveň ďakujeme za upozornenie na vzniknutú situáciu S pozdravom a prianím úspešného dňa,  XY.

 

Váženy pán XY

Máte pravdu, Vaša spoločnosť pristúpila "s maximálnou zodpovednosťou a prioritou" k môjmu problému. Konkrétne k nedostatočnej výške finančných prostriedkov na úhradu hypotéky v mBank, ktorá nastala pre chybu vo Vašej spoločnosti. Bol som v kontaktne s "Vašimi vymáhačmi" častejšie ako so zemským povrchom.

Z Vášho mailu neviem vyčítať či komunikujem zo skladníkom, riaditeľom spoločnosti, alebo roznášačom pizze čo v nestráženej chvíľke vypisuje maily za mBank.

Iba dúfam, že som natrafil na osobu kompetentnú a kompletnú , ktorá pochopí aj žiadosť, ktorá bola asi päťkrát ignorovaná.

Zároveň Vás žiadam o bezodkladne zaslanie potvrdenia, že exekútorom požadovaná zablokovaná výška peňažných prostriedkov, je na mojom účte. Poprípade o tejto skutočnosti okamžite informovali priamo exekútora.

V jednom z vyjadrení mBank ste vraj kontaktovali exekútora.  Ten mi však naďalej blokuje aj značnú časť mzdy. Buď ste ho nekontaktovali, nepochopili ste čo od Vás chcem, alebo je chyba na strane exekútora.

Skúsme to zjednodušiť a pošlite mi prosím Vás to potvrdenie. Ak mi takéto potvrdenie nemôžete vystaviť, žiadam Vás o potvrdenie, že mi takéto potvrdenie nemôžete vystaviť.

 

Prajem čistú myseľ pre pochopenie tohto  textu.

Ja chápem, že aj v banke sú iba ľudia, ktorý môžu spraviť chybu. No ľudské by bolo po pochybení sa ihneď ospravedlniť a napraviť aj súvisiace škody.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odsúdili prvých exministrov. Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

EXministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení za kauzu nástenkový tender.

DOMOV

Ftáčnik neodmietol podporu od spojenca Kotlebovho hovorcu

Blaško kandidoval v roku 2014 do europarlamentu na kandidátke strany neskoršieho Kotlebovho hovorcu.


Už ste čítali?