reklama

Blok

Možno to nie je najlepší nápad na začiatok blogovania, ale z toho, čo sa mi aktuálne vyvaľuje v mozgu nič múdrejšie nenájdem. Občas sa mi stáva, že niečo píšem, ale klávesnica akoby mi uhýbala spod rúk. Je to pliaga - tvorivý blok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Samozrejme, lepšie je nechaťprázdny dokument tak a ísť od toho, ale keď musím (občas), prípadne keď mámobrovskú motiváciu (napadne ma perfektná metafora... ale nejde vložiť dokontextu básne), tak to proste nejde. Predísť sa tomu nedá, je to nepravidelná,krutá hra môjho myslenia. Skôr sa pýtam, či tomu môžem čeliť.

Sedím, pozerám na sarkasticky bielymonitor, občas uchlipnem z kávy a ruky mi zastavujú na polceste ku klávesám.Ale viem, že musím niečo naklepať, lebo ma tlačí embryo mojej básne aleboprózy, prípadne kormus termínu. Čo robiť?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môžem otvoriť svoj myslený „VeľkýSlovník Klišé" a podujať sa písať s tým, že ak zachytím aspoň nejaké nápady,môžem to neskôr kompletne prepísať... ak sa to podarí, alebo ak nebude neskoro.

Môžem sa vnútorne motivovať ausilovať sa vyhrať mentálny súboj s prázdnym dokumentom.

Môžem to nechať tak... a vyhovoriťsa, že to jednoducho nešlo. Ale kto už len môže pochopiť mňa, „rozorvanúbásnickú dušu"? Empatia nám ľuďom citeľne chýba.

Môžem si udierať hlavu o stôl,dúfajúc, že okrem tej hrče ma niečo napadne.

Môžem zavolať svojej osobnejbútľavej vŕbe a vyrozprávať sa. Ak to, samozrejme, na niečo bude.

Môžem si dať panáka (teda, ja eštenemôžem, oficiálne asi tak za 2 roky) a zistiť, či mi vôbec treba napísať práveto, čo chcem alebo musím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alebo môžem výplody mojej myslenapísať na blog a nechať ostatných ľudí zasmiať sa na mojej beznádeji. To somaj práve urobil...

Autor: Matej Makovický

(Blog Prvý pokus je určený novým autorom, ktorí chcú uverejniť len jeden článok, alebo sa chcú podľa reakcií naň rozhodnúť, či písať pravidelne.)

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu