reklama

Ako na mňa zaútočilo Buenos Aires?!

Už hneď pri príchode to skúsilo osvedčenými zbraňami z príručky „Ako zložiť Európana? - po klimatizovanom letisku ma vonku ovalila horúčava a vlhkosť. Slabšie nátury by sa možno zložili, ale ja nie, aspoň zatiaľ nie. Vymenila som nohavice za šortky, svetre za tričko, zobrala fľašu minerálky (pitný režim musí byť) a s týmto som sa vybrala spoznávať svojho protivníka - mesto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

To sa ma pokúsilo ovaliťhlukom a ruchom v uliciach a námestiach. Vďaka takmer prebdenejnoci v lietadle, na mňa hluk nemal žiaden účinok. Čo takto to skúsiťs palácmi, monumentmi a históriou - Evita, jej balkónv prezidentskom paláci, štvrť Recoleta, štvrť La Boca s farebnými domčekmia pončovými trhmi - to už ma začalo lámať. Dalo by sa povedať, že prvérande s mestom malo úspech a mne sa tu začalo trochu páčiť.

Mesto využilo túto trhlinuv mojom postoji a vytiahlo ďalší tromf - skvelé jedlo. Na večeru sidať skvelý steak a zapíjať červeným vínom, pričom vás obsluhuje čašníkešte s maniermi starej školy, tak toto všetko spôsobí, že sa začnemprikláňať na stranu mesta, ktoré bolo pred dvoma dňami len farebným krúžkom namape.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto sme sa zoznamovalia ja som cítila, že mesto mi preniká hlbšie a hlbšie pod kožua do srdca. Ale stále tu bol kúsok môjho „ja", ktorý bojovala nechcel sa mestu úplne poddať. Mesto ale chcelo mať úplne víťazstvo. Toznamenalo použiť všetok svoj šarm a čaro. Toto všetko som našla nanedeľných trhoch v štvrti San Telmo. Bolo tam všetko. Pre niekoho je tolen úplne obyčajný blšák so starými haraburdami z povál a pivníc.Áno, aj. Ale k tomu treba pridať trochu korenia - starký „švihák"predviedol tango s dámou svojho srdca, ktorá už síce nebola najmladšia,ale videl som, že im stačí na rozprávanie už len reč tanca, slová sú zbytočné.K tancu im hral gitarista, ktorý ukázal, ako nádherne môže gitara znieť.V tej hudbe bolo všetko - radosť, smútok, sila, nostalgiaa samozrejme vášeň. Tieto všetky obrazy a zvuky mi poskladali jednuveľkú tapetu a ja som nemohla urobiť nič iné len kapitulovať - áno -Buenos Aires ma premohlo, ale pre mňa to bola príjemná porážka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mesto sa ukázalo ako veľkorysývíťaz - na dôkaz dobrej vôle pridalo ešte plavbu po delte rieky. Tu som simohla len utvrdiť svoje očarenie mestom - pred mojimi očami sa otvárala panoráma ostrovčekov a kanálovs útulnými domami a záhradami s pobehujúcim psom. Na záver lenzopakujem myšlienku priateľa: „Žijú tu dobrí ľudia, lebo majú radi kvetya psov."

Autor: Marcela Ficeková

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  65x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu